Jump to content

Varmerute i båt, mot ising og dugg?

Sjarkens venn

Recommended Posts

Når temperaturen kryper under 10-15- så fryser sjøsprøyten momentant på rutene og utgjør en fare for sikkerheten.

Har mange ganger sett sjarker som har en firkantet dings som er festet på vinduene og varmer ruta opp. Ikke snakk om roterende vindu her.

Lurer på om noen aner hva denne firkantete dingsen heter, og om noen har erfaringer med slike?

:flag:

Spørs hvor tykt glass karmen din kan tåle, men det er fullt mulig å ettermontere.

Har solgt 100 vis av glass med varmetråder i da jeg arbeidet hos far for endel år siden. Stort sett alle litt større båter/skip har et bra utvalg av slike på broen, var rart dersom noen ikke skulle ha. Jeg satt i 5 år og solgte Wigo skipsvinduer fra Holland. Skal ikke reklamere, men Blom Marine AS i Bergen kan skaffe, men ikke spør dem om du ikke har alvorlige planer om å anskaffe, da dette tar tid å forespørre og er det bare for gøy, så la være :-)

Kan ikke huske at de lagde tynnere enn 6+6 mm + laminatet midten med trådene i, totalt ca. 13 mm tykt på de tynneste.

Beste er å ta ut glasset du har idag og tegne en mail på litt stiv papir/papp som kan rulles sammen.

Viktig er å oppgi voltstyrke du har ombord.

Redigert av Blom'en (see edit history)
Spørs hvor tykt glass karmen din kan tåle, men det er fullt mulig å ettermontere.

Har solgt 100 vis av glass med varmetråder i da jeg arbeidet hos far for endel år siden. Stort sett alle litt større båter/skip har et bra utvalg av slike på broen,

Men hva trekker disse i strøm?, mener de vi har ombord drar 2,6 kilowatt pr.vindu og det blir vel litt mye for en sjark

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...