Pelle Parafin Startet 20.Februar.2010 Del på Facebook Startet 20.Februar.2010 Hva er det som er så galt med de som har valgt seilbåt,de får mye båt,og god plass for en billig penge?Hvis det er noen med motorbåt som føler seg underlegen,da er det de som har et problem. Vi er alle på sjøen for å slappe av og kose oss. Har mange ganger lagt i uthavn sammen med seilere,de snakker til og med samme språk som oss "motorbåtfolk",og utmerker seg ikke på noen måte.Vil heller si det kan virke motsatt når det kommer inn motorbåter til x antall mill. som har problemer med å dregge/fortøye, og kjører høy sigarføring når de endelig kommer seg iland,men så foskjellige er vi. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Jeg tror det er et lite mindretall som er slik som du beskriver, og de fråtser i den teorien at det er så stor forskjell på Dem og oss. Jeg er overbevist om at det overordnede målet for oss alle er å kose oss på sjøen, og leve det livet VI liker ombord i båtene våre uavhengig av om den har seil eller ei. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 (redigert) Nå er vel tråden om å "hate" seilbåter ment som en stor spøk, med omskrivning av den eminente poet Odd Børretzen`s ytringer om å "hate" motorbåter--------også det ment som en spøk. Synd hvis noen ikke oppfatter denne form for spøk "Originalen" fra Børretzen handler om å hate måker, men han mener nok ikke det så bokstavelig heller Redigert 20.Februar.2010 av Figaro (see edit history) Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Pelle Parafin Svart 20.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Dette fenomenet føler jeg,har gått som en rød tråd,lenge før den tråden startet. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Jeg visste ikke en gang at vi hatet hverandre jeg, før jeg oppdaget det her på BP Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
bliss X Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Ikke jeg heller. Og de siste årene har jeg tilogmed endret holding når det gjelder hekkbølger. Hekkbølger fra nærgående halvplanere er bare gøy Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 I følge denne tråden har jeg et stort problem. Jeg må hate meg selv.... Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Tenker litt tørt og høyt her. Tråden om å hate seilbåter kom etter nye regler i OT, helt sikkert som en spøk, ganske sikkert for å skape debatt med engasjement. Funket det? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Funket det? Tja ... Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 (redigert) Hvis det er noen med motorbåt som føler seg underlegen, Og hvorfor skulle en motorbåteier føle det. Det går vel prismessig 2-3 middels seilbåter på 1 motorbåt i samme størrelse. Jeg tror nok det er omvendt, rett og slett missunnelse. Man har ikke råd til en motorbåt i størrelsen man ønsker. Så kjøper man en Bavaria seilbalje eller lignende til 25-30% av prisen på tilvarende størrelse i motorbåt. Disse tyske og franske billig-seilbaljene er den nye "folkesnekka" Redigert 20.Februar.2010 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Og hvorfor skulle en motorbåteier føle det.Det går vel prismessig 2-3 middels seilbåter på 1 motorbåt i samme størrelse. Man har ikke råd til en motorbåt i størrelsen man ønsker. Så kjøper man en Bavaria seilbalje eller lignende til 25-30% av prisen. Det var et spesielt regnestykke Mix Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tine IV Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 billig-seilbaljene er den nye "folkesnekka" den var ny ,men morsom Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sjøtunga Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Det var et spesielt regnestykke Mix Måkke komme her og komme her og forlange at en hekksjøgeneral skal ha filla peiling på hva han snakker om... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Mix Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 At en kan få 2-3 seilbaljer for det en motorbåt koster er nok alment kjent. At ei seilbåtklyse skjønner det er noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 seilbåter bråker forferdelig når det blåser Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 (redigert) At ei seilbåtklyse skjønner det er noe annet. Bakgrunnen for ovenstående lille stikk (innlegg 990) Jeg skal omhyggelig unngå å karakterisere noen som klyse, men jeg tenker nå mitt, og tar mine forholdsregler... Redigert 21.Februar.2010 av hljoen (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
:båt1 Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 jeg har nå en snekke og skal gå over til seilbåt til våren vi er på sjøen for å kose oss! ingen båt er perfect for alle (derfor har vi flere å velge mellom ) alle båter har sine bauer og akterender! jeg er venn med alle på havet som er vennelige med meg!! motorbåt eller seilbåt!!! Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 At ei seilbåtklyse skjønner det er noe annet. Ikke bli så sint, OT blir ikke som før uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 (redigert) Jeg føler meg forådt når jeg leser denne tråden.. Så mange motorbåtfolk som prøver og få innpass hos splittflaggklysene.. Førstegangskjøper av seilbåt eller konvertringstypen er ofte koselige og ha med å gjøre og klarer til nød og løfte armen ved møte.. (selv om de helst prøver og kikke en annen vei for og slippe og hilse på en motorbåt) De som er innføtte seilere av gammel sekt er noe ufordraglige klyser som tror de er guds gave til havet og dens skikker. De tror de kan/vet alt om båtliv og hvordan det er på havet selv om de gjerne er av typen med pianohender. De er de største aristokrater og lever og oppfører seg som en engelsk lord av finere klasse. Ha en god dag pinnebåtelskere Og linken til Raga rockers er som djevelmusikk i ørene til slittflaggklysene.. må nok ha noe mer klassisk Og en annen ting.. Seilbåter er flotte de hadde det ikke vært for de som sitter oppi dem Hilsen en skapseiler Redigert 21.Februar.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Lars Hansen Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Førstegangskjøper av seilbåt eller konvertringstypen er ofte koselige og ha med å gjøre De som er innføtte seilere av gammel sekt er noe ufordraglige klyser som tror de er guds gave til havet og dens skikker. De tror de kan/vet alt om båtliv og hvordan det er på havet selv om de gjerne er av typen med pianohender. De er de største aristokrater og lever og oppfører seg som en engelsk lord av finere klasse. Dette var egentlig en veldig god beskrivelsen av virkeligheten, selv om jeg selv ser på meg selv som seilbåtmann... (Selvom jeg har snekke:-) Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Disse tyske og franske billig-seilbaljene er den nye "folkesnekka" Det er sikkert ingen som tvinger noen til å kjøpe disse båtene,det har vel mer med ønsker å gjøre.Det er sikkert veldig gode båter,som eierne trives med,slik som du gjør ved ditt valg av båt. Da skulle vel alt være ok,eller? Sitér dette innlegget Link to post
kaptein gal Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 en 5 børing med seilet oppe er vel det vakreste du kan se på have Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 (redigert) Hater ikke seilbåter og heller ikke eierne, menn den forrige båtplassen min lå på nordsiden av en "måkedass" "Seilbåtdassen"........ hadde nemlig ingen vindmåler eller annen innretning i toppen av masta......Mastetoppen blir derfor en yndet utkikksplass for måke. ved hjelp av en sydvesten, var resultatet at jeg til stadighet fant båten min full av måkedritt som var "splæsjet" ut over kalesje og dekk. Måtte derfor vaske båten....... ofte en times tid hver gang jeg var nede i havna. Heller ikke særlig å pakke sammen ei våt kalesje når en skulle ut i finværet. En gang da jeg akkurat var ferdig med vasken og hadde tatt av den våte kalesja, kommer det ei ny svær og saftig "klyse" med måkedritt fra ei helvetes måke som sitter i toppen av masta. Den treffer kanten på vindskjermen så det spruter utover.... Kjøkkenløsning cokpit og ruter var full av måkedritt Skal love dere at jeg forbannet den helvetes seilbåteieren og hans måkedass. Å ja......jeg har dessværre resultatløst og gjenntatte ganger opplyst eieren om problemet. Bedt pent (sannsynligvis for pent) om han ikke kan sette opp et eller annet som hindrer måker i å sette seg der. Redigert 21.Februar.2010 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Jeg visste ikke en gang at vi hatet hverandre jeg, før jeg oppdaget det her på BP Du har så rett, Fruen! Vi har levd sommer-båtfantliv i 30 år og har naturlig nok truffet utrolig mange andre "fanter". Og merkelig nok, så er vår erfaring at båtfolk faktisk er som andre folk, noen er drittsekker, noen er perler og de aller, aller fleste hyggelig og hjelpsomme medmennesker som det er berikende å møte. Og, tro det eller ikke, vi har ikke funnet noe som helst belegg for raseteorier om forskjell på seilbåtfolk og motorbåtfolk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.