Jump to content

Hvorfor hate seilbåter?

Pelle Parafin

Recommended Posts

Hva er det som er så galt med de som har valgt seilbåt,de får mye båt,og god plass for en billig penge?Hvis det er noen med motorbåt som føler seg underlegen,da er det de som har et problem. Vi er alle på sjøen for å slappe av og kose oss. Har mange ganger lagt i uthavn sammen med seilere,de snakker til og med samme språk som oss "motorbåtfolk",og utmerker seg ikke på noen måte.Vil heller si det kan virke motsatt når det kommer inn motorbåter til

x antall mill. som har problemer med å dregge/fortøye, og kjører høy sigarføring når de endelig kommer seg iland,men så foskjellige er vi. :cheers_wine:

Nå er vel tråden om å "hate" seilbåter ment som en stor spøk, med omskrivning av den eminente poet Odd Børretzen`s ytringer om å "hate" motorbåter--------også det ment som en spøk.

Synd hvis noen ikke oppfatter denne form for spøk :giggle::headbang:

"Originalen" fra Børretzen handler om å hate måker, men han mener nok ikke det så bokstavelig heller :giggle:

Redigert av Figaro (see edit history)

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Hvis det er noen med motorbåt som føler seg underlegen,

Og hvorfor skulle en motorbåteier føle det.

Det går vel prismessig 2-3 middels seilbåter på 1 motorbåt i samme størrelse. :giggle:

Jeg tror nok det er omvendt, rett og slett missunnelse. Man har ikke råd til en motorbåt

i størrelsen man ønsker. Så kjøper man en Bavaria seilbalje eller lignende til 25-30% av prisen på tilvarende størrelse i motorbåt.

Disse tyske og franske billig-seilbaljene er den nye "folkesnekka"

Redigert av Mix (see edit history)

Og hvorfor skulle en motorbåteier føle det.

Det går vel prismessig 2-3 middels seilbåter på 1 motorbåt i samme størrelse. :giggle: Man har ikke råd til en motorbåt

i størrelsen man ønsker. Så kjøper man en Bavaria seilbalje eller lignende til 25-30% av prisen.

Det var et spesielt regnestykke Mix :lol:

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

At ei seilbåtklyse skjønner det er noe annet. :lipseal:

Bakgrunnen for ovenstående lille stikk (innlegg 990) :crazy:

Jeg skal omhyggelig unngå å karakterisere noen som klyse, men jeg tenker nå mitt, og tar mine forholdsregler...

Redigert av hljoen (see edit history)

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Jeg føler meg forådt når jeg leser denne tråden.. Så mange motorbåtfolk som prøver og få innpass hos splittflaggklysene..

Førstegangskjøper av seilbåt eller konvertringstypen er ofte koselige og ha med å gjøre og klarer til nød og løfte armen ved møte.. (selv om de helst prøver og kikke en annen vei for og slippe og hilse på en motorbåt)

De som er innføtte seilere av gammel sekt er noe ufordraglige klyser som tror de er guds gave til havet og dens skikker.

De tror de kan/vet alt om båtliv og hvordan det er på havet selv om de gjerne er av typen med pianohender. De er de største aristokrater og lever og oppfører seg som en engelsk lord av finere klasse.

Ha en god dag pinnebåtelskere :smash::flag:

Og linken til Raga rockers er som djevelmusikk i ørene til slittflaggklysene.. må nok ha noe mer klassisk :lol:

Og en annen ting.. Seilbåter er flotte de hadde det ikke vært for de som sitter oppi dem :cheers_wine:

Hilsen en skapseiler :blush:

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Førstegangskjøper av seilbåt eller konvertringstypen er ofte koselige og ha med å gjøre

De som er innføtte seilere av gammel sekt er noe ufordraglige klyser som tror de er guds gave til havet og dens skikker.

De tror de kan/vet alt om båtliv og hvordan det er på havet selv om de gjerne er av typen med pianohender. De er de største aristokrater og lever og oppfører seg som en engelsk lord av finere klasse.

:lol: Dette var egentlig en veldig god beskrivelsen av virkeligheten, selv om jeg selv ser på meg selv som seilbåtmann... (Selvom jeg har snekke:-)

Disse tyske og franske billig-seilbaljene er den nye "folkesnekka"

Det er sikkert ingen som tvinger noen til å kjøpe disse båtene,det har vel mer med ønsker å gjøre.Det er sikkert veldig gode båter,som eierne trives med,slik som du gjør ved ditt valg av båt. Da skulle vel alt være ok,eller? :cheers:

Hater ikke seilbåter og heller ikke eierne, menn den forrige båtplassen min lå på nordsiden av en "måkedass" :cryin:

"Seilbåtdassen"........ hadde nemlig ingen vindmåler eller annen innretning i toppen av masta......Mastetoppen blir derfor en yndet utkikksplass for måke. :cryin::cryin:

ved hjelp av en sydvesten, var resultatet at jeg til stadighet fant båten min full av måkedritt som var "splæsjet" ut over kalesje og dekk. :puke:

Måtte derfor vaske båten....... ofte en times tid hver gang jeg var nede i havna. :sweat: Heller ikke særlig å pakke sammen ei våt kalesje når en skulle ut i finværet.

En gang da jeg akkurat var ferdig med vasken og hadde tatt av den våte kalesja, kommer det ei ny svær og saftig "klyse" med måkedritt fra ei helvetes måke som sitter i toppen av masta.

Den treffer kanten på vindskjermen så det spruter utover.... Kjøkkenløsning cokpit og ruter var full av måkedritt :headbang::headbang::headbang:

Skal love dere at jeg forbannet den helvetes seilbåteieren og hans måkedass.

Å ja......jeg har dessværre resultatløst og gjenntatte ganger opplyst eieren om problemet.

Bedt pent (sannsynligvis for pent) om han ikke kan sette opp et eller annet som hindrer måker i å sette seg der.

Redigert av Finn Erik Helberg (see edit history)
Jeg visste ikke en gang at vi hatet hverandre jeg, før jeg oppdaget det her på BP

Du har så rett, Fruen!

Vi har levd sommer-båtfantliv i 30 år og har naturlig nok truffet utrolig mange andre "fanter". Og merkelig nok, så er vår erfaring at båtfolk faktisk er som andre folk, noen er drittsekker, noen er perler og de aller, aller fleste hyggelig og hjelpsomme medmennesker som det er berikende å møte.

Og, tro det eller ikke, vi har ikke funnet noe som helst belegg for raseteorier om forskjell på seilbåtfolk og motorbåtfolk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...