Jump to content

KAD300, montere av/på bryter kompressor?

Hydrox

Recommended Posts

Selvom båten er solid bygget ville jeg sjekket skroget nøye. Båtene har bra sjøegenskaper og kjøres nok hardt av enkelte

Nå har jeg krøpet under denne båten selv og fant ingen krakeleringer. Krevde at selger skulle vente med bunnstoff til jeg hadde kikket. Hele båten er plastmessig strøken :smiley:

Det er en 2003 modell...

Redigert av Hydrox (see edit history)
sjekk stringers inni også. Særlig der båten er bredest. det er her den tar slag.
ar krøpet rundt inni hele båten og kunne ikke finne noe, og mer får jeg ikke sett før jeg henter den. Er gått bare 400 timer og ser ut til å ha vært godt bevart hele båten. Hadde det vært for mye bevegelser i skroget skulle jeg sett det på det gamle bunnstoffet.

Hei. Har hørt fra VP hold at det går fint å montere bryter på 42-43 men ikke på 44 og 300 da denne er som nevnt styrt av EDC. Om man allikevel kutter ledningen til kompressor via bryter så vil moteren gradvis sotes ned...da systemet gir mer diesel siden EDC tror kompressoren er i gang.

Jeg ville sjekket med et par VP guruer før avbiteren tar overhånd...

Grattis med båt forresten....

Jørgen

• 8 år senere...

Løfter denne tråden, jeg har 2 stk KAD 300 i Mørejet 1167. 

Er det noen som har hørt med Volvo angående bryter for inn/utkobling av kompressor på KAD 44/300?

Eventuelt om det er noen som har gjort dette på KAD 44/300 og kan dele erfaringer?

Er det noen som har synspunkter på om det er skadelig for motor å ligge over lengre tid (2 timer) med kompressor inne?

Jeg kjører mye i høy sjø vinterstid og da hadde det vært behagelig å kunne deaktivere kompressorene (dersom det kan skade motorene å kjøre med kompressorene inne) :yesnod:

Jorg-1 skrev On 22.2.2010 at 21.38:

Hei. Har hørt fra VP hold at det går fint å montere bryter på 42-43 men ikke på 44 og 300 da denne er som nevnt styrt av EDC. Om man allikevel kutter ledningen til kompressor via bryter så vil moteren gradvis sotes ned...da systemet gir mer diesel siden EDC tror kompressoren er i gang.

Jeg ville sjekket med et par VP guruer før avbiteren tar overhånd...

Dersom motoren gradvis sotes ned, er det ett akutt problem eller kan det tenkes løst med å "blåse" motorene ved å kjøre for full spiker noen minutter etter man har kjørt en stund (0-2 timer) med kompressorer utkoblet?

• 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...