Jump to content

skal på lang tur med sabb 8-10 hk

tlangset@msn.com

Recommended Posts

Hei

Har bare ett godt råd å gi deg utover det andre har sagt. Det har ikke noe med spørsmålet ditt å gjøre, men likevel. Bruk lang tid på norlandskysten, spesielt Helgekand og Steigen. Jeg er selv fra Troms, men mener likevel dette er fineste del av kystnorge. Har vært hele kysten untatt Finnmark, så må ta et lite forbehold.

Forresten, i vår forrige båt hadde vi en Sabb (riktignok en 33 Sabb-Mitsubishi, men likevel). Vi hadde to stans i motoren på 12 år. Begge gangene må jeg innrømme at det skyldes slurv i vedlikeholdet. En gang var det motorreima som røk (så sørk for å ha resserve og sjekk den gamle). Den andre gangen var det dieseldyr som tettet til. Da er det kjekt å ha noe med som kan stake opp tette kanaler. Vi klarte oss med et stykke tynn streng. Men dette har du selvsagt ikke bruk for siden du har vasket tankene før turen.

God tur

Hilsen Ragnar

Eg trur ikkje det skal vere nødvendigt med hørselsvern. Men om det blir mange timar kjøring, så kan ein jo ha med noko å ha i øret. Dette gjelder med dei fleste motorar som lagar litt lyd. For det kan jo bli litt mykje lyd når det er over slik ei lang tid. Men dette varierer frå person til person.

Norsk motorhistorie --> Still going strong :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...