Heram Startet 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Februar.2010 Hei, Har kasse og beholder for gass bak på badeplattformen, samt en beholder stående under dekk. Har det noe for seg å legge opp noe fra kassa bak? Hvordan klarer sånt som regulator seg "ute" med tanke på saltvann osv.. Båten er en Scand Nordic... Gassbeholderen som står under dekk står ikke i kasse, derfor lurer jeg da på... Bør jeg heller kjøpe opplegg for beholderen jeg har inne (sett fra f.eks Seatronic)? Det er jo plass til det? Eller bør jeg legge opp rør/slange fra kassa bak? Ved normal bruk dvs kaffe, speilegg osv, hvor lenge varer en 5kg? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Dunk under dekk uten å stå i drenert kasse er farlig. Hva med et slangebrudd eller en mindre lekkasje. Da ville jeg heller brukt den dunken som står på badeplattformen. Sett reservedunken der også. Regulator er billig å bytte. Du får ny dunk når du fyller propan så rust på flaske behøver du ikke tenke på. 5 kg holder vel en sesong tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Heram Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Klar over at det er farlig, kjøpte båten nå i Januar, så jeg vil jo selvfølgelig sette den i en drenert kasse om jeg skulle velge den løsningen. Dersom jeg skal gå fra kassa bak på plattformen må jeg jo inn bakveggen, rør gjennom akterkabinen (soveplassen), osv osv da pentry er plassert fremme nede i båten. Forslag til fornuftig plassering av gassalarm? Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Jeg hadde den inne i en tidligere båt. Gassflaske stod da i egen lukket alu boks med drenering i bunn boks ut av båt . Det var en løsning som fungerte om man har plass. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Hos meg står gassflaskene under sitteplassen bakerst i cocpit og der kommer det stadig vekk saltvann uten at det ser ut til å skade ventilen. Gassalarm er montert i lokket og inne i salongen. Ang forbruk, kommer det helt ann på hvor lang sesong du har og hvor mye du bruker båten. Vi brukte vel ca 12-15 liter i fjor og da hadde vi hatt lammesteik flere ganger. (Lammesteika reduserer strømforbruket til kjøleboksen mens den enda er frossen, så benes den ut, freses i panna og gjøres ferdig i ovnen. Fantastisk god båtmat og restemiddag fra lammesteik er snadder dagen derpå) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Heram Svart 23.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Fikk lyst på lammestek jeg nå... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.