Jump to content

Gassbeholder på badeplattform?

Heram

Recommended Posts

Hei,

Har kasse og beholder for gass bak på badeplattformen, samt en beholder stående under dekk.

Har det noe for seg å legge opp noe fra kassa bak? Hvordan klarer sånt som regulator seg "ute" med tanke på saltvann osv..

Båten er en Scand Nordic...

Gassbeholderen som står under dekk står ikke i kasse, derfor lurer jeg da på...

Bør jeg heller kjøpe opplegg for beholderen jeg har inne (sett fra f.eks Seatronic)? Det er jo plass til det?

Eller bør jeg legge opp rør/slange fra kassa bak?

Ved normal bruk dvs kaffe, speilegg osv, hvor lenge varer en 5kg?

Klar over at det er farlig, kjøpte båten nå i Januar, så jeg vil jo selvfølgelig sette den i en drenert kasse om jeg skulle velge den løsningen.

Dersom jeg skal gå fra kassa bak på plattformen må jeg jo inn bakveggen, rør gjennom akterkabinen (soveplassen), osv osv da pentry er plassert fremme nede i båten.

Forslag til fornuftig plassering av gassalarm?

Hos meg står gassflaskene under sitteplassen bakerst i cocpit og der kommer det stadig vekk saltvann uten at det ser ut til å skade ventilen.

Gassalarm er montert i lokket og inne i salongen.

Ang forbruk, kommer det helt ann på hvor lang sesong du har og hvor mye du bruker båten.

Vi brukte vel ca 12-15 liter i fjor og da hadde vi hatt lammesteik flere ganger.

(Lammesteika reduserer strømforbruket til kjøleboksen mens den enda er frossen, så benes den ut, freses i panna og gjøres ferdig i ovnen. Fantastisk god båtmat og restemiddag fra lammesteik er snadder dagen derpå)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...