Jump to content

Flytte Yanmar instrumenter ut av panel ?

sun fun

Recommended Posts

Jeg sendte mitt Yanmar-dashbord til Retronic i Namsos (new C-type, samme som alidal, til en 290hk 6LP-STE). De gjorde samme jobb som de pleier å gjøre for Scand, dvs. monterte instrumentene bakfra og flush med en plate av plast som de lager. Jeg sendte samtidig med fire tankmålere fra Wema (VDO funker også) hvor pynteringen kan tas av, så disse ble også montert flush.

De grå bryterne ble erstattet, av blanke og jeg fikk med et 12V uttak og et digitalt voltmeter med valg mellom to banker.

Men det kostet noen kroner da....

dashbordretronicferdig.jpg

De ekstra hullene er til ankervinsjen og baugpropellen. Jeg skal sette inn litt eksostemperaturmåler og turbotrykksmåler også i år. Da ofrer jeg den vanntankmåleren helt til høyre for turbotrykket. Blir vel en velgebryter ved den andre vannmåleren helt til venstre isteden.

Jeg gjorde det for noen år siden, med ett par Yanmar LH4 HTE maskiner det så resultatet slik ut:

dsc00367.jpg

Er igang med å bygge om dette igjen nå med andre instrumenter (fra www.classicinstruments.com) jeg flytter over kabelstokkene fra Yanmar instrumentene og bytter noen av sensorene på motorene. Det skal bli omtrent slik som dette når jeg blir ferdig:

dash_brytere_nede.jpg

Mvh

Champagne

Redigert av Champagne (see edit history)
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...