sun fun Startet 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Februar.2010 Er det mulig og ta instrumentene fra ett C panel ut og sette dem inn i ett egen tilverket panel , Må man kjøpe noen extra deler eller er alt der ? Er det noen som har bilder ? Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Tok mine instrumenter fra et B-panel i fjor og monterte inn i en navpod, det var helt uproblematisk. Må selvfølgelig holde greie på ledningskoplinger o.l.. Har ikke bilde! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Nellevine Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Ikke noe problem å gjøre det. Fikk i fjord firmaet Belco i Grimstad til å lage nytt intrument panel til meg, har desverre ingen bilder av det. Sitér dette innlegget Link to post
nb840 Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Vet ikke hvilket panel du mener men her er bilde av mitt hjemmelagde panel med yanmar instrument Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Litt her og litt der.... Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Jeg sendte mitt Yanmar-dashbord til Retronic i Namsos (new C-type, samme som alidal, til en 290hk 6LP-STE). De gjorde samme jobb som de pleier å gjøre for Scand, dvs. monterte instrumentene bakfra og flush med en plate av plast som de lager. Jeg sendte samtidig med fire tankmålere fra Wema (VDO funker også) hvor pynteringen kan tas av, så disse ble også montert flush. De grå bryterne ble erstattet, av blanke og jeg fikk med et 12V uttak og et digitalt voltmeter med valg mellom to banker. Men det kostet noen kroner da.... De ekstra hullene er til ankervinsjen og baugpropellen. Jeg skal sette inn litt eksostemperaturmåler og turbotrykksmåler også i år. Da ofrer jeg den vanntankmåleren helt til høyre for turbotrykket. Blir vel en velgebryter ved den andre vannmåleren helt til venstre isteden. Sitér dette innlegget Link to post
Champagne Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 (redigert) Jeg gjorde det for noen år siden, med ett par Yanmar LH4 HTE maskiner det så resultatet slik ut: Er igang med å bygge om dette igjen nå med andre instrumenter (fra www.classicinstruments.com) jeg flytter over kabelstokkene fra Yanmar instrumentene og bytter noen av sensorene på motorene. Det skal bli omtrent slik som dette når jeg blir ferdig: Mvh Champagne Redigert 23.Februar.2010 av Champagne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 7.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 Fikk tatt bilder av min i dag. både jeg og kona er fornøyd med å ha instrumentene sentralt i cocpiten. Med gode håndtak til de skrå bredder! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.