alfb Startet 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Februar.2010 (redigert) Jeg skal montere defroster i min Scand 360se. Skal ha 2 dyser til å blåse på frontruta men sliter med å finne egnet vei å trekke røra (60mm) trangt som f... Noen som vet om de trekkes opp på babord eller styrbord side? Har demontert takplatene under så det er greit å komme til der, men problemet er som sagt å få rørene frem dit Er meeeeeget takknemlig for svar... Redigert 21.Februar.2010 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Hva med a spörre "Nye Scand" om tips??? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Hvis det er plass, kanskje montere defrosteren oppe også så trengs kun vannslanger opp. Skal du ha defrostervarme andre steder, vil det være mer fleksibelt med flere defrostere og korte luftslanger. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 22.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Hva med a spörre "Nye Scand" om tips??? Joda, kan jo det. Håpet bare på at noen av dem som har samme båttype her inne på BP kunne gi svar så hadde jeg sluppet å "mase" på nye Scand Hvis det er plass, kanskje montere defrosteren oppe også så trengs kun vannslanger opp.Skal du ha defrostervarme andre steder, vil det være mer fleksibelt med flere defrostere og korte luftslanger. Det er nok ikke så god plass, nei Ellers blir det nok bare med den ene defrosteren med uttak i frontruta + kanskje et i cocpit. I cabin/lugarer og sittegruppe akter er det opplegg med dieselvarmer Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Jeg har defroster på min med 3 stk dyser, men hvordan slangene er lagt er jeg ikke sikker på. Men jeg mener jeg har sett slangen gå opp inne i luken som er på SB side ved siden av styreposisjonen. Båten står for tiden på land i Arendal godt nedsnødd så jeg kan ta en kikk når våren kommer. Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
edo Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Min er 2002 modell, vet ikke hvilken modell din er. Jeg har den "nye" typen dash bord, mulig det er bedre plass der?? Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
alfb Svart 11.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 (redigert) Min er 2002 modell, vet ikke hvilken modell din er. Jeg har den "nye" typen dash bord, mulig det er bedre plass der?? Min er 2000 mod, men har den "gamle" dashbord løsningen? evnt om dette var valgfritt?? Uansett, har fått meg en ryggsmell og må avvente arbeidet litt til Men ettersom det ser ut til, kommer det til å ordne seg med montering på babord side og lure rørene opp i bakkant av skapet i trappa. Ellers nærmer det seg vår med stormskritt her nå og båten skal nå snart ut i friskluft Har båten inne i egen hall 50 meter fra huset - så mesteparten er gjort ila vinteren. Har skiftet ut alle skroggjennomføringer og ventiler til syrefast, hatt full service på motorer og drev, montert ny navigasjonspakke (Garmin 4012/radar/ekkolodd), montert noen ekstra spotter + diverse småsnaps. Så nå er det bare utvendig polering igjen Og en ting til, båthavna er nå isfri (pokker så fandenivolsk en blir av å måtte ligge strekk ut) Redigert 11.Mars.2010 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.