altmuligbåt Startet 22.Februar.2010 Del på Facebook Startet 22.Februar.2010 Hei er det noen som har erfaring med det? Fordeler / bakdeler? Ser jo litt kult ut Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Tilde Svart 22.Februar.2010 Del på Facebook Svart 22.Februar.2010 Hvis hensikten er mest mulig fart, ville jeg heller brukt den totale vekta på denne dobbeltinstallasjonen til en motor. 2 x 9,9 Yamaha er rett i overkant av 80 kg + all leamikken til å styre installasjonen. Du må da kunne få mye mer krefter ut av 80-85 kg enn skarve 19,8 hk? Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 22.Februar.2010 Del på Facebook Svart 22.Februar.2010 F"jollete" Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 22.Februar.2010 Del på Facebook Svart 22.Februar.2010 Helt off topic. Som 8-10 åringer ble vi nektet større motor enn 4hk, løsningen ble da å montere både vår og naboens motor på deres selco. Farten gikk noe opp, men om det så "kult" ut med 2x4hk (en yamaha og en Suzuki) på hekken, vil jeg ikke si noe om i dag. Å de gode minner... Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Spinner Svart 22.Februar.2010 Del på Facebook Svart 22.Februar.2010 Hvorfor stoppe ved 2 motorer? Hva med 3? Eller 4!!! Bruk kreftene på Amazonen... Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
altmuligbåt Svart 22.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2010 Det var veld det jeg hadde mistanke om jeg og,, vile vel heler hatt 1 30hk.. Så den på denne anongsen,, http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=21028409 om måtte jo da skjekke om det var en bra ide;O) Lurer på om de går hver sin vei for det er veld det de store gjør.. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
CSL Svart 22.Februar.2010 Del på Facebook Svart 22.Februar.2010 Ville vel heller valgt én større motor jeg og. Selv om dobbelt vel gir bra aks. og bra drag ved mye last, så tror jeg ikke det gjelder i dette tilfellet. Men det så jo rimelig harry ut da. Skal man flashe med jolla er vel vannjet tingen. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Pathfinder Svart 23.Februar.2010 Del på Facebook Svart 23.Februar.2010 Lurer på om de går hver sin vei for det er veld det de store gjør.. To serieproduserte motorer rett ut av hylla vil nok rotere samme vei. Om du ikke setter den ene i revers da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.