midnat Startet 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 22.Februar.2010 God februarmandag på dere alle! Jeg har en Sabb 2G som ikke har villet starte i vinter. Det slo meg at kanskje glødepluggene kunne ha tatt kvelden.. Er det noen måte å teste dem på? Skru på strøm og holde dem inntil gods - vil de bli varme da? Et lite spørsmål til: jeg kjøpte biltema kjølevannstemperaturmåler. Der fulgte det med giver. Men er det mulig å bruke eksisterende (original fra fabrikant) giver på det nye instrumentet? Er det i tilfelle mye trøbbel å sette inn ny giver - det aner meg at gjengene ikke er de samme (siden Sabb stort sett benytter tommer som mål og ikke det metriske systemet)? Finnes det en lur patent her? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 På min Sabb 2GZ sitter det en VDO giver med tilsvarende instrument, og det kommer an på hva slags motstand som det er ved 0 bar og ved maks 5 bar. Ikke sikkert at det unstrumentet vil vise riktig med den giveren som sitter der. Min Sabb har ikke glødeplugger, men det er muligheter for sigaretter inn fra SB side av motoren. Bare å sette strøm på de og se om de blir røde det. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
westbas 89 Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 1. Det en måte og teste glødepluggene på, og de skal da bli rødglødende. 2. Det finnes overganger mellom forskjellige gjengetyper. BT har de vanligste. ville ha brukt giver som passer til instrumenet. Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 (redigert) Vi merket på vår 2G at den blei litt tregare i starten, for ei god stund sidan. Da var det begge pluggane som var gåne. Dei skal bli heilt raude. Redigert 23.Februar.2010 av Diesel248 (see edit history) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.