Volvomekanikeren Startet 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 22.Februar.2010 Halloen :) Har en sjømann 22 som har vært gul i skroget hele sin tid.. Jeg har no lyst og forandre på dette, og lurte på hvilke farge jeg skal male den i? Har tenkt på og male den øverste ''Listen'' på skroget blå(samme farge som kalesjen) og resten nedover hvitt. Kunne dette vært noe? Hadde ikke helt samme farge som kalesjen, men det er den fargen jeg skal ha iallefall Eller hva syntest du? -Martin Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 22.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Ingen som har noe mening om jeg skal male den sann som dette? eller på en annen måte? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
sjøman Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Syntes fargekombinasjonen din var fin jeg,båten vil jo bli mye finerer og mer moderne. Bare og handle inn maling og skumgummirulle og sette i gang. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 22.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Takk skal du ha Har lenge tenkt på og male den slikt, men har vært litt usikker, men etter å ha tegnet en tegning så det ikke så gale ut Tror jeg går for dette Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
sjøman Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Fin båt du har! Sjømann 22 var min første snekke,vi hadde 2 sommerferier i den, 3 personer og en hund i 14 dager. Masse gode minner fra den båten. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 22.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Takk Første snekken min å Er stor fornøyd med den.. Kjøpte den i ganske nedslitt stand, men har pusset og fixet i snart ett halvt år no, så no kommer den seg I dag har jeg monter ny vanntank, strukket slanger fra tank til pume, og deretter videre til vask, koblet strøm fra pumpe til bryter på vask, så no er det i orden Gleder meg til sesongen Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Bearded Beast Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 når du maler skroget så vil du oppdage at overbygget ikkje er samme farge og samtidig som det antagelig er litt slitt så ender du opp med å måtte male det også Noe som er meget meir arbeid. Eg foreslår du maler heile skroget blått istaden, da slipper du ha 2 hvitfarger Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 22.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Tanken er og male hele båten Har sikkert ikke vært gjort på 20 år Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 vet ikke helt jeg jeg ville droppa den blå stripa sjømann har jo ikke alværdens men fribord på den snekka så den tror jeg vil virke liten men det er jo pent da Sitér dette innlegget Link to post
flisa2 Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 enig med :båt1 Sitér dette innlegget Link to post
Fyret 25 Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 må si meg enig disse med disse to her at den vil se bedre ut uten den blå stripa. Sitér dette innlegget Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
Fyret 25 Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 (redigert) Her er et eksempel Redigert 23.Februar.2010 av Fyret (see edit history) Sitér dette innlegget Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
flisa2 Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 jeg syn tenigen var fin Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Hmmmm Har sett 22'fots båter med denne blåe stripen i samme farge som kalesje.. Blir ganske fint nor du ser det i virkeligheten Men får se ka det blir til Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Retox_93 Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Etter min mening, syntes e sjekta di er fin fra før Men Vis du skal male den som på tegninga, Må du pusse vekk all gelcoaten? Planer om å gjøre det samme som du har tenkt neste sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Pusse vekk gelcoaten? hvorfor det? Har no malt snekker før, alldri pusset vekk, og de ble så fine atte Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
puddingen Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Du må ikke finne på å ødelegge de fine banan båt fargen Yanmar.. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Hva då? Båten ser så gammaldags ut Skal jo se ut som jeg har pusset på den og då Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Fanafjord Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 (redigert) Hva då? Båten ser så gammaldags ut Skal jo se ut som jeg har pusset på den og då Hva med noe i denne retningen: Redigert 23.Februar.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
puddingen Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 He-he.. Bare kødda! Hvit og blå blir bra! Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Hva med noe i denne retningen: Tror det blir litt for homsete Men ellers takk for tips Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Seilaren Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 (redigert) Hvorfor skal båten være så moderne? Hold nå en båt som er bygget på 80 tallet i 80 talls stil. For å si det på en annen måte... Finnes det noe verre en et hus med tre påbygg. Du kan se den orginale deler er fra 60 tallet. Et påbygg fra 70 tallet, et fra 80 tallet og et fra 90 tallet. Så kan forbipasserende stå og peke på båbyggene og se hvilken tiår påbyggene ble bygget fordi eieren alltid skulle bygge det som var moderne da. Og ikke holde en pen gjennomført stil for hele huset. Bruk heller to dager på å rubbe opp den orginale fragen og så den blir blank og fin igjen... Redigert 23.Februar.2010 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
:båt1 Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 er hvit som jeg fåreslo så ille da Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Gul fargen SKAL vekk! tror jeg går for sann den er på bilde Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 24.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Det vil jeg tro å Hvit og blå som e de mest populere fargene på sjøden! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.