Jump to content

Har i tanken og male båten min.. Hvilke Farge?

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Draco aq140, Jeg har ikke bestemt meg, er fortsatt open for andre farger. Men tydligvis ikke noen som har noen andre ideer om hvordan jeg skal male den, fo GULFARGEN SKAL VEKK!!! :smash: Men ingen utenom fyret som har komt med noen andre alternativer som kunne vært fine :wink: Retox_93, Ikke så gammaldags som denne fargen i allefall! :giggle:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Du Sjømann. Hør nå her. :crazy: Ikke gjør noer du vil angre på. Det er ikke bare å male og syns dette ble bra. Dessverre så var skroget på min malt da jeg kjøpte den, og malingen flasser lett av. Må slipe og male annethvert år :nonod:

Den sjømannen blir ikke fin uansett åssen farge du setter på den :lol: (Har ikke noe med deg å gjøre. Men båten) Jeg ville ha rubbet og polert skikkelig. Du vil bli overrasket over hvor fin fargen blir av det :wink: Om båten din ikke ser ut som et fjortistryne fullt av kviser, så mal som siste utvei. :yesnod:

:giggle: Så du sier båten e stygg? har du ikke peiling på snekker du? :lol: At den må males på nytt annethvært år er no noe du har funne på.. Min onkel malte Daycruseren sin for 5 år siden, den e like fin i dag som den gang! Gult er kult, men hvit og blått er flott! :wink:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Om båten din ikke ser ut som et fjortistryne fullt av kviser, så mal som siste utvei. :yesnod:

Svært enig med "enter4u" her. Var selv med å male/lakke en sjøman for 20 årsiden da jeg var 15..

Båten blir finest ved å holde den orginal. Rubb og poler så blir det bra.

Vil nok også få bedre pris for den den dagen du vil ha nyere/større båt, om du holder den orginal.

En Gul Sjøman er absolutt ikke det styggeste man ser på fjorden... :crazy:

Sjømann med firkantede vinduer er ikke noen verneverdige båter som verden en dag vil savne. La han prøve å male, og selv erfare problemene. Virker ikke som gutten vil høre uansett. Bare ikke mannen som solgte maling bak kassen blir hengt ut som svindler... :lol::lol:

Ha,ha.. Fare for det ja :smiley:

Men det ikke er noe problem å male opp en båt så lenge enn gjør et skikkelig grunnarbeid, lykke til men ikke skyld på noen andre hvis det går filleveien :cryin:

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

www.ulyd.net

Mente ikke at sjøman var verneverdig eller no da jeg skrev at jeg ville holde den orginal....

Men skal resultatet bli bra kreves det MYE forarbeid og flink med sprøyta/pensel bør du også være..

+ at det er ganske kosbart, sjøman her trenger vel også ny motor før det blir en tur på fjorden?

Lakket en båt for et par tre årsiden (bare øverste bordet) så jeg vet det er mye jobb.... :sweat:

Redigert av Førstefender (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...