Draco24styling Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Lurer litt på hvorfor du til stadighet spør om råd når du allerede har bestemt deg ? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Retox_93 Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Gammel sjekte skal se gammel ut! Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 24.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Draco aq140, Jeg har ikke bestemt meg, er fortsatt open for andre farger. Men tydligvis ikke noen som har noen andre ideer om hvordan jeg skal male den, fo GULFARGEN SKAL VEKK!!! Men ingen utenom fyret som har komt med noen andre alternativer som kunne vært fine Retox_93, Ikke så gammaldags som denne fargen i allefall! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
ivar Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Ville uansett ikke gått for "snøhvit" - den blir veldig skarpt å se på i sola , og alt av skitt&lort synes veldig godt. Da ville jeg heller gått for en litt mer off-white fargetone Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bearded Beast Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 orange er en moderne og flott farge på en båt. blå og hvit er absolutt på vei ut etter å ha dominert så altfor lenge Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 24.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 eggehvit kansje? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Seilaren Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Ligger en blå sjømann i havnen hos meg. Og jeg har sett flere grønne... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
eysteind Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Mørkt blått skrog er jo veldig lekkert da! Med hvit overbygg... Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Du Sjømann. Hør nå her. Ikke gjør noer du vil angre på. Det er ikke bare å male og syns dette ble bra. Dessverre så var skroget på min malt da jeg kjøpte den, og malingen flasser lett av. Må slipe og male annethvert år Den sjømannen blir ikke fin uansett åssen farge du setter på den (Har ikke noe med deg å gjøre. Men båten) Jeg ville ha rubbet og polert skikkelig. Du vil bli overrasket over hvor fin fargen blir av det Om båten din ikke ser ut som et fjortistryne fullt av kviser, så mal som siste utvei. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 24.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Så du sier båten e stygg? har du ikke peiling på snekker du? At den må males på nytt annethvært år er no noe du har funne på.. Min onkel malte Daycruseren sin for 5 år siden, den e like fin i dag som den gang! Gult er kult, men hvit og blått er flott! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
enter4u Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Øh.... jeg kjørte båt og skrudde båt mens du gikk i bleier. Syns du skal høre litt på folk med erfaring. Skader ikke det skjønner du Så jeg har funnet på det med å male båten annethvert år? Du er jammen meg en fin en :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 24.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Brukte ikke bleier, var flikk gutt jeg Men då er båten du har malt spesiel.. eller så er min onkel sin båt spesiel Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Førstefender Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Om båten din ikke ser ut som et fjortistryne fullt av kviser, så mal som siste utvei. Svært enig med "enter4u" her. Var selv med å male/lakke en sjøman for 20 årsiden da jeg var 15.. Båten blir finest ved å holde den orginal. Rubb og poler så blir det bra. Vil nok også få bedre pris for den den dagen du vil ha nyere/større båt, om du holder den orginal. En Gul Sjøman er absolutt ikke det styggeste man ser på fjorden... Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 24.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Førstefender, fordekket mitt er utroligt slitt, både gult og hvitt Så det MÅ males, men då vil jo dette og flasse av då? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Seilaren Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Sjømann med firkantede vinduer er ikke noen verneverdige båter som verden en dag vil savne. La han prøve å male, og selv erfare problemene. Virker ikke som gutten vil høre uansett. Bare ikke mannen som solgte maling bak kassen blir hengt ut som svindler... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
M/S Bastard Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Mørkt blått skrog er jo veldig lekkert da! Med hvit overbygg... Helt enig Jeg ville også ha beholdt gulfargen på Sjømannen, er jo litt artig og skille seg ut litt. Alle andre båter er jo hvite Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Her er skroget mitt. Sitér dette innlegget Link to post
josefsen Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Sjømann med firkantede vinduer er ikke noen verneverdige båter som verden en dag vil savne. La han prøve å male, og selv erfare problemene. Virker ikke som gutten vil høre uansett. Bare ikke mannen som solgte maling bak kassen blir hengt ut som svindler... Ha,ha.. Fare for det ja Men det ikke er noe problem å male opp en båt så lenge enn gjør et skikkelig grunnarbeid, lykke til men ikke skyld på noen andre hvis det går filleveien Sitér dette innlegget Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
enter4u Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Og bruk to-komponent maling. Det hadde ikke min tidligere eier gjort Sitér dette innlegget Link to post
josefsen Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Før lakk Etter lakk Både Windy og Nidelv lakker noen av modellene sine....! Sitér dette innlegget Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
enter4u Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Du har juksa og brukt sprøyte Sitér dette innlegget Link to post
josefsen Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Sef.... :cheers: Sitér dette innlegget Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
Diesel248 Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 (redigert) Fin farge og overflate! Men for dere som brukar forkortelsar: er det ikkje to "F"-ar i "seff"? Redigert 24.Februar.2010 av Diesel248 (see edit history) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
josefsen Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Bare en liten tale leif... Sitér dette innlegget Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
Førstefender Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 (redigert) Mente ikke at sjøman var verneverdig eller no da jeg skrev at jeg ville holde den orginal.... Men skal resultatet bli bra kreves det MYE forarbeid og flink med sprøyta/pensel bør du også være.. + at det er ganske kosbart, sjøman her trenger vel også ny motor før det blir en tur på fjorden? Lakket en båt for et par tre årsiden (bare øverste bordet) så jeg vet det er mye jobb.... Redigert 24.Februar.2010 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.