Jump to content

Værmelding på nett - hvilken er best

Kulingen

Recommended Posts

Smhi.se som leverer veldig gode iskart av østersjøen. Siden jeg skal snart henter båt i Danmark følger jeg nøye med den for tiden.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Det er utvilsomt met.no som er best rustet til å si noe om været i Norge. Men man må skille mellom de automatisk genererte produktene og informasjonen som er vurdert av en meteorolog personlig. Så hvis en tar i bruk alt det som ligger på yr.no (ikke bare plottene på forsiden) så er du så godt rustet som man kan bli. Se denne siden for mer info.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Denne har jeg brukt i mange år for Atlanterhavs kryssing, Skagerrak og nå sist på Nordøst passeringen. Og den er helt gratis.

Alle det andre vær guruene henter gribfilene fra akkurat fra samme plassen som Grib.us gjør det, men dem sender dem ut "Free".

Vil en ha mere detaljert må en huske å hukke på alt på nedlastingen av gribfilene. Ellers blir det veldig "over sjø'isk" værkart.

http://www.grib.us/Home.aspx

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Yr har definitivt vært bedre enn storm for våre områder i vinter. Det som en kan kristisere for de automatiske mangedøgnsvarslene er at "mulighet for" varsles som om. Er det usikkert for regn hele uka varsles regn hele uka. Det er først når det er nær i tid at det stemmer. Man hva pokker skal de varsle? Det er tilfelle hvor tekst er bedre enn ikon. (Regndråpe med spørsmålstegn?)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...