Kulingen Startet 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 23.Februar.2010 (redigert) hei Bruker ofte yr til å sjekke vær. (Både til sjøs og på land) Noen som vet om noen andre gratis værtjenester på nett, som man ikke trenger å laste ned el registrere seg..? Redigert 23.Februar.2010 av andersogbo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 www.dmi.dk er min favoritt. De har animert værvarsel der man kan se vind og bølger. Yr bruker jeg for å se om det blir sol eller regn Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Smhi.se som leverer veldig gode iskart av østersjøen. Siden jeg skal snart henter båt i Danmark følger jeg nøye med den for tiden. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Kulingen Svart 23.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 www.dmi.dk er min favoritt. Smhi.se som leverer veldig gode iskart Men leverer noen av disse meldinger for NORSKE forhold? Akkurat nå lurer jeg mest på om det blir regn eller snø her hjemme (på land) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Det er utvilsomt met.no som er best rustet til å si noe om været i Norge. Men man må skille mellom de automatisk genererte produktene og informasjonen som er vurdert av en meteorolog personlig. Så hvis en tar i bruk alt det som ligger på yr.no (ikke bare plottene på forsiden) så er du så godt rustet som man kan bli. Se denne siden for mer info. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Trond Aasvoll Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Denne har jeg brukt i mange år for Atlanterhavs kryssing, Skagerrak og nå sist på Nordøst passeringen. Og den er helt gratis. Alle det andre vær guruene henter gribfilene fra akkurat fra samme plassen som Grib.us gjør det, men dem sender dem ut "Free". Vil en ha mere detaljert må en huske å hukke på alt på nedlastingen av gribfilene. Ellers blir det veldig "over sjø'isk" værkart. http://www.grib.us/Home.aspx Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Bergen Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Det er utvilsomt met.no som er best rustet til å si noe om været i Norge. Ikke for å kverulere men det finnes en fult ut kompetent konkurent til DNMI her i Bergen. Rett nok har vel ikke Storm noen gratistjeneste for kyst og hav, men for dem som vil betale finnes det kompetanse tilgjengelig Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Ikke for å kverulere men det finnes en fult ut kompetent konkurent til DNMI her i Bergen. For å kverulere så heter det ikke DNMI. "Det Norske" er kuttet ut og navnet er Meteorologisk institutt eller rett og slett met.no. Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Regina III Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Yr har definitivt vært bedre enn storm for våre områder i vinter. Det som en kan kristisere for de automatiske mangedøgnsvarslene er at "mulighet for" varsles som om. Er det usikkert for regn hele uka varsles regn hele uka. Det er først når det er nær i tid at det stemmer. Man hva pokker skal de varsle? Det er tilfelle hvor tekst er bedre enn ikon. (Regndråpe med spørsmålstegn?) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.