CSL Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 (redigert) Propell får du enten hos forhandler ellers så er det mange båtutstyrsbutikker som har dette. Pass bare på at du får riktig propell mtp. størrelse, stigning og alt det der. Står vel et nr. på propellen du har, så om du er fornøyd med den så kjøper du tilsvarende. Alternativt kan du høre med forhandler om han har noen anbefaling. Kan hende motoren blir mer effektiv med en propell tilpasset formålet å dytte seilbåt PS fra tid til annen ligger det brukte propeller på finn-torget Redigert 15.Mars.2010 av CSL (see edit history) Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Lars_morgan Svart 6.April.2010 Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 (redigert) Hei Emil! Begynner å bli en stund siden vi har pratet om våre kjære Hurlyer nå. Ser ut som du har kommet godt igang med arbeidet, og det er bra! Selv har jeg smått begynt å pusse litt her og der. Båten skal også opp om noen uker for vårpussen og diverse. Følger med på tråden din, og kanskje klarer jeg å dra litt tips her og der som jeg også kan ta med meg Om jeg ikke husker feil, hadde også du en liten lekkasje i skroget, stemmer det? Har du funnet ut noe mer om det? Lykke til! Redigert 6.April.2010 av Lars_morgan (see edit history) Sitér dette innlegget Morgan 445 skjærgårdsjeep Hurley 20 seilbåt Link to post
Masserarti Svart 25.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Heisann! Nå er det altfor lenge siden jeg har skrevet noe her! Men tiden flyr. Siden sist har jeg fått moped lappen, kjøpt en moped! Så har jeg skrapet bort 90 prosent av alt bunnstoffet på båten. Og slipt store deler av bunnen med en båndsliper. Blir nok bra bare jeg blir ferdig, så skal det primes og legges nytt bunnstoff. Hvilke merker osv anbefaler dere? Jeg har også en liten støpe jobb foran på kjølen, ser ut som om båten har gått på grunn engang i tia. Bilder og ny oppdatering kommer i morgen! Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Skulle til å etterlyse oppdateringer fra denne kanten Bra å se at du holder koken. Hva gjelder bunnstoff har jeg aldri brukt noe annet enn Mille fra Hempel. Tror det aller meste er bra egentlig, alt fra butikkenes eget merke, til Hempel, Jotun osv. Mange tråder her på BP om emnet også Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Masserarti Svart 27.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Her kommer det en oppdatering! Ser dette bra ut? Skal jo såklart pusse resten og. Andre siden. Hvilken primer o.l anbefales? helst så billig som mulig. Ser for meg Biltema. Så kommer det noen bilder av skaden nederst på kjølen. Hva bør gjøres nederst på kjølen? Tviler på at det er noen god løsning og bare sparkle igjen. Så vell til med polyester osv. Hvordan går man fram? Har også et par kjølbolter som begynner og bli gamle og dårlige. Faren min mener det er en dårlig idé og erstatte de gamle med nye da dette kan bli vanskelig og få ut. pga rust osv. Så han mener at vi kan lage to nye spanter, tilsvarende de som den opprinnelige kjølboltene sitter i. Og skru disse fast ned i kjølen. Skal ta bilder osv så fort som mulig. Jaja, nu må det øves til morgendagens naturfags prøve! så kommer jeg med ny oppdatering i morgen tenker jeg! Ha en flott dag. Sitér dette innlegget Link to post
Masserarti Svart 8.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 God dagen godt folk! Nu er det lørdag og sola skinner, og båtpuss som gjelder! Her ser dere spantene, som de dårlige kjølboltene går igjennom. Og ideen til min far, er at vi lager to tilsvarende spanter. Og skrur dem fast ned i kjølen. Og her er grunnen til at pappa mener det er nødvendig med nye kjølbolter.. Er ikke så veldig mye igjen av disse. Jeg har null peiling på dette, så derfor spør jeg dere. Høres det ut som en grei ide? Å lage to spanter, og skru dem fast ned i kjølen da de gamle boltene kan være vanskelig og få ut. Sitér dette innlegget Link to post
Masserarti Svart 26.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2010 Heisann! Lenge siden jeg har skrevet her! men jeg har jobbet endel, har pusset ned mye av interiøret. Og oljet og lakket noe! Blir et greit resultat, blir fornøyd med tanke på at det var ganske ille i utgangs punket. Håper noen kan svare på spm, ang kjølskade og bytte av kjølbolter. Har kjøpt polyester i dag, hos en farvehandel som hadde konkurssalg her i byen. Vurderer også å kjøpe VC 17 primer og bunnstoff.. men vet ikke om jeg orker å bruke så mye penger på bunnstoff! Jaja, nu er det øving til engelsk eksamen i morgen! Så er det hjem og ordne i båten. Har også begynt å lage batteri kasse. Skal ta bilder så fort som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Lars_morgan Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Hvordan ser det ut? Hvor blir bildene du hadde lovet meg av? Sitér dette innlegget Morgan 445 skjærgårdsjeep Hurley 20 seilbåt Link to post
andk Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Noen her kan vel hjelpe. Det er ikke meg da jeg ikke har peiling på slike problemstillinger, men liker prosjektet ditt:) Sitér dette innlegget Link to post
pollyc Svart 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Hei. har skaffet meg en hurley selv. og har akkurat samme problemet som du hadde med kjølboltene. fikk du fikset nye? isåfall hvordan? mvh Pål Sitér dette innlegget Link to post
Masserarti Svart 11.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Heisann! Problemet med kjølboltene ble løst ved å lage nye! Borret opp hull, gjenget opp og lagde nye spanter ved siden av de gamle. Da di var umulig å få ut.. Så nå sitter kjølen bomm fast håper jeg! Sitér dette innlegget Link to post
Sømanden Svart 17.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2014 Hallo. Etter det jeg ser er vel dette samme båt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.