Hetho Startet 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2010 Hei! Er på jakt etter kalesje til Cranchi Smeraldo 36, og lurer på om det er noen som har tips om hvor vi får tak i bra og rimelig kalesje? Har ingen kalesje i dag, og derfor ingen mal som kan syes etter. Mvh Hetho Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 (redigert) Velkommen til Båtplassen! Spørs hvor du bor da,men jeg kan på det varmeste anbefale R.Manskow i Moss. De sydde til min Nidelv 28,de bruker ikke maler men reiser ut og måler og tilpasser hver enkelt båt. Jeg er i hvertfall kjempfornøyd.Betalte 15000 ,- Lykke til. Mvh.Sjøman Redigert 24.Februar.2010 av sjøman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hetho Svart 24.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Takk for svar, dette skal vi undersøke nærmere Bor i Sarpsborg, så det passer bra! Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Så bra da. Lykke til.! Sitér dette innlegget Link to post
håvar Svart 2.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2010 Hei og gratulerer med en kjempebåt. Har selv hatt en 37 smeraldo i 5 år og var kjempefornøyd. Vurderer nå å kjøpe en igjen. Har du importert eller kjøpt den her? Håvar Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 (redigert) Nikalesj, skulle ha rundt 32.000 for en til min, dette var ink bøyler og modifisering av bakre delen og dør. Jørns kalesje skulle ha minimum 25.000 for kun den bakre delene tror jeg, arrogant som fy! Manskow sjekket jeg også men husker ikke nå hvorfor jeg ikke valgte de. Sjekket med en i Fredrikstad, mener å huske det var en italiener men han skulle ha like mye som Cranchi fabrikken, tror han egentlig bare bestiller den derfra, for han kunne ikke modifisere bakre delen. Jeg sjekket også med søland på gressvik, men fant ut at det ble også for dyrt for meg, mener at det var over 25.000 Ingen bortsett fra Nikalesj var spesielt interresert i jobben, han kom i det minste og tok mål etc for å gi meg en seriøs pris. Eliassons i Gøteborg Var absolutt billigst og de hadde maler til Cranchi så jeg bestilte der, 25.000 SEK ink modifisering av bakre delen men uten bøyler. De må ha gjort en feil for ingenting passet, fikk returnert hele greia og hevet kjøpet. Kalesjen til Stubberud er sydd på samem sted og passer perfekt, hans og min kalesje var ikke like i det hele tatt så de må ha benyttet feil maler til meg. Jeg kjenner andre som har fått kalesje fra samme sted og er svært fornøyd. Alt dette fant sted for ca 2 år siden -Xlnt Redigert 3.Mars.2010 av Xlnt (see edit history) Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Hetho Svart 11.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Hei Håvar, båten er opprinnelig importert fra Statene, vi har kjøpt den i Oslo. Skal foreta en del forandringer, men tror - og håper - at vi blir veldig fornøyde og at den ligger på vannet til pinse???? Hetho Har selv hatt en 37 smeraldo i 5 år og var kjempefornøyd.Vurderer nå å kjøpe en igjen. Har du importert eller kjøpt den her? Sitér dette innlegget Link to post
Hetho Svart 11.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 vi har nå fått et prisoverslag fra Manskow som ser ut til å være det beste - 17-20 000. Lager bøyler selv, men det skal nok gå bra. Prisanslagene har variert noe veldig! Har også forsøkt å legge ut kalesje og sying av båtputer på mittanbud.no, men har ikke fått ett eneste anbud! Sitér dette innlegget Link to post
Plenty_Sjøvett Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Litt gammel tråd, men jeg anbefaler Agder Kalesje på det sterkeste! Kjøpte kalesje til min båt, fikk en veldig god pris, folkan der var veldig hyggelige og profesjonelle, og er veldig fornøyd med resultatet. Du kan høre om de har mal til din båt... Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 Jeg fikk sydd noen av putene ute for en rimelig penge hos Østfold møbeltapetserer, han holder til nede ved b-porten. Han tok halv pris av hva flere andre lokale firmaer skulle ha og resultatet ble ikke så værst heller. Tror jeg betalte 6000,- for alle sitteputene samt solsengen. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.