Teerex Svart 1.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2020 Skipper Worse skrev On 24.2.2010 at 22.26: 2XKAD 42-43 er ideelt i den båten, det sto en artikkel om en slik i Båtmagasinet for noen få år siden. Egentlig ikke så ideelt. Båten blir fryktelig baktung, får høyt forbruk og et lite mareritt å ta service og reparasjoner i motorrommet. Singel dieselmotor 230-370 hk er det rette valget. Doble D3 hadde jo også funket, de er jo både lette og smale, hvis man må ha det dobbelt. Så finnes det jo nå noen lette V6 270-hesters dieselmotorer fra Hyundai og Mercury for de som gjerne vil ha 40 knop marsjfart i dobbelinstallasjon, men det blir jo trangt uansett. Men når ting er nytt så går det vel greit. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
alphaman Svart 1.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2020 har du fikset din klar nå. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 3.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2020 Gammel tråd dette, men alternativet med såpass liten motor er kanskje noen store flaps bak? Siden denne ikke får store farten uansett? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2020 Torsen67 skrev for 7 timer siden: Gammel tråd dette, men alternativet med såpass liten motor er kanskje noen store flaps bak? Siden denne ikke får store farten uansett? Går fint i 40-45 knop med dagens moderne motorer, for de som ønsker. Nesten 40 knop med singel Yanmar D-max 380 og Bravo 1, og 42 knop med doble KAD42 (altfor tungt). Liten motor er litt huff på dette skroget med dyp V-bunn, Veritas godkjent for 450 hk. Antar det er propellakselhester siden 520 hk ikke var uvanlig i gamle dager (2 x 260 hk V8 bensin). Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 3.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2020 alphaman skrev On 1.2.2020 at 21.45: har du fikset din klar nå. Vil ikke svare eller bortforklare Konstaterer bare at viljen har vært der innimellom, men andre ting har sviktet. Men den blir nok klar etterhvert skal vi se. Det har ballet litt på seg kan man si, både med Windyen og andre ting. Man får jo en masse ideer og slikt etter som tiden går, når man først er igang med sag og drill. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.