Frosov Startet 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2010 Hei jeg har en 1974 modell Johnson 25 hk som kun starter og går på full gass, er det noen som vet hva jeg kan gjøre for og ordne det ? Har renset forgasser, sjekket at plugger er fine, og sjekket at det er gnist, kan det være at jeg må justere forgasser eller noe annen justering? Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Kompersjontest av sylindrene!!!!! høres ut som dårlig kompresjon. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Frosov Svart 24.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Jeg tror ikke det er det, virker som det er god kompresjon da den er tung og dra i gang. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 ok. går den med fult turtall på full gass?? når du hadde forgasseren av, sjekket du da mebranene som står innenfor forgasser på sylinderen? Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Frosov Svart 24.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Jeg har nå justert litt på den saken hvor det står slow speed og så rich på den ene siden og lean på den andre og da gikk den på lavere og lavere turtall jo mere jeg skrudde den ut. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Skru ut dei skuene helt ut, og sjekk spissen på dei, har vært borti at spissen er brukket og da vil den ikkje gå skikkelig! men tivler på at de er d. Bensinblandingskruen skal ha 1-1/4 omdreining fra bunnen og ut og skal starte da, men krever avogtil noe finjusteringer Lykke til!! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Frosov Svart 24.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 ok, da skal jeg prøve på det, tusen takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Sjekk stift åpningen på stiftene under sving hjulet og kontroler tennings merkene under svinghjulet : Det skal være en strekpå sving hjulet som skal være innenfor de to strekene på tennplata , sjek med tennings lampe når du drar i snora . Høyest mulig tenning er bra på de motorene , altså nærmest mulig det første av de to merkene. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Frosov Svart 25.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Takk for alle svar. har nå fått ordnet det etter en god stund med justering av blandings skrue, så nå går den på lave turtall også. og får en lyd Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.