pontus Startet 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2010 Hei Da jeg kjøpte båten min (for ca 5 år siden), så satt det et Eagle Ultra III Plus ekkolodd / fishfinder i båten. Dette har fungert helt fint til mitt bruk (Måler dybde /hastighet /temp og ser etter fisk) i disse åra. Men nå sist høst begynte selve displayet å skrante. Fikk masse horisontale striper som gjorde bildet til tider uleselig. Har kikket en del på Ebay siste tiden , og det dukker med ujevne mellomrom opp brukte ekkolodd av samme type til salgs. Disse selges stort sett for mellom 300 og 1000 kroner. Mine spørsmål til dere er da : - Bør jeg slå til på ett av disse ebay-salgene, i og med at jeg da kan bruke samme tilkoblingsledninger / svinger osv. (Lettvindt ) - Bør jeg kjøpe nytt (Eagle) ekkolodd? Ser jo at jeg får nye med tilsvarende funksjoner som mitt gamle til under 1500,-. Men kan jeg bruke mine gamle tilkoblinger på et nytt ekkolodd? Mine tilkoblingspunkter ser slik ut: - Eller bør jeg kaste alt gammelt på båten (...) , og montere komplett nytt opplegg? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 viss du får et nytt tilsvarende for rundt 15oo,- så ville ihvertfall eg gått for nytt. si du kjøper et brukt i statene for 500 kr, så nærmer det seg veldig fort 1000kr før det er hjemme i postkassen. og da har du fremdeles et gammelt ekkolodd og svinger... Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Hei Jeg har to svar. Hvis du bare vil ha noe som virket slik som det gamle, så gå for et brukt av samme type. Da bruker du null tid på installering. Men om du egentlig ønsker å ta steget opp til en integrert løsning med skjerm som kan ta kartplotter, radar, ekkolodd og mye annet, så er jo det fint, men det koster mye. Hilsen Ragnar Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Hvordan ser loddet ditt ut foran, lurer på om jeg ikke har en skjerm liggende du kan få ekstremt billig, hvis jeg finner det da Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Ligger et nytt lodd av denne typen på eBay nå. Plasten er ikke tatt av skjermen, men loddet er uten svinger og strømkabel. Jeg hadde gått for det. Loddet er nok bedre enn det du får for 1500kr i dag. Sitér dette innlegget Link to post
pontus Svart 3.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 M/S Bastard : slik ser det ut foran : "Ultra III Plus" er typen. Hadde vært topp om du hadde en slik en liggende "til overs". Abbor: Jo'a , jeg så den på Ebay, men ble liggende sjuk siste dagen i budrunden, så da glapp den unna... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.