Jump to content

Kjøpe nytt eller brukt Eagle ekkolodd ?

pontus

Recommended Posts

Hei

Da jeg kjøpte båten min (for ca 5 år siden), så satt det et Eagle Ultra III Plus ekkolodd / fishfinder i båten. Dette har fungert helt fint til mitt bruk (Måler dybde /hastighet /temp og ser etter fisk) i disse åra. Men nå sist høst begynte selve displayet å skrante. Fikk masse horisontale striper som gjorde bildet til tider uleselig.

Har kikket en del på Ebay siste tiden , og det dukker med ujevne mellomrom opp brukte ekkolodd av samme type til salgs. Disse selges stort sett for mellom 300 og 1000 kroner.

Mine spørsmål til dere er da :

- Bør jeg slå til på ett av disse ebay-salgene, i og med at jeg da kan bruke samme tilkoblingsledninger / svinger osv. (Lettvindt :smiley: )

- Bør jeg kjøpe nytt (Eagle) ekkolodd? Ser jo at jeg får nye med tilsvarende funksjoner som mitt gamle til under 1500,-. Men kan jeg bruke mine gamle tilkoblinger på et nytt ekkolodd?

Mine tilkoblingspunkter ser slik ut: eagle.jpg

- Eller bør jeg kaste alt gammelt på båten (...) , og montere komplett nytt opplegg?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...