Jump to content

Sengetøy til båt...Hva anbefales ?

Finn Erik

Recommended Posts

Godt og behagelig sengetøy er med på å gi velvære og god nattesøvn. Men like viktig er dyne og puter, OG madrassene.

Det ville alrdi falle meg inn at kona skulle bestemme hva slags pute eller dyne jeg ha...det kjøper jeg selv. Til påsken i fjor gikk jeg, eller å ha avtalt dette med kona...til innkjøp av termodyner. De er svart lette, gir en rask og behagelig varme og du kan like gjerne bruke de hele sommeren også.

Vi sover minst like bra, om ikke bedre i båten enn hjemme. Og det skyldes ikke godt sovehjerte...ei heller at vi er "på gyngende grunn". Nei, det er takket være godt sengetøy!

Det er ingen forskjell på sengetøy til hus og til båt. Det som duger hjemme duger i båten men du kan sikkert få tak i dyre greier for båt hvis målet er å kvitte seg med mest mulig penger. Maritimt mønster finner du også hvis du kikker litt i vanlige utstyrsforretninger.

:yesnod::yesnod:

Og ingenting er som å sovne i flanell....

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

:yesnod::yesnod:

Og ingenting er som å sovne i flanell....

Greit om vinteren menn ikke om sommern vel... :smiley: Tror ikke jeg vil velge det til båten.

Tråden blei forøvrig startet for råd i forbindelse med kjøp av sengetøy som en noe eksklusiv gave til båtfrelste som skal feire 50 + 55 årslag. Det burde være lov å slå lit på storetromma da. Valget er nå gjort og sengetøyet er kjøpt uten at jeg vil/tør røpe hva det blei. :giggle: :giggle: :giggle: Takker for alle fornuftige innspill.

Står bedre rustet nå.....skal nemlig kjøpe sengetøy til egen båt også....så dersom det er flere som har noe fornuftig å komme med er ikke løpet kjørt.. :smiley: Vil gjerne ha noe godt å sove i vi også :sleep: :sleep:

Jeg klarer ikke la vær hehe...

Dere kan jo ikke ha noen koner, i tilfelle dere har er det vel

hun som både har valgt ut, og betalt båten.

Den såkalte "metroseksuelle" tilværelsen deres har hoppet opp og bitt dere i ræva.

Dere sitter nå igjen som kjønnslause shemales som får velge laken og det teppedritten

på dasslokket som gjør at det faller ned.

Tar jeg ikke feil så får dere ikke bestemme fargen på blondegardinene engang.

hehe.

tompa2 Postet idag 22:14

Kjøp deg en båt som det er plass til dyne og gardiner i, så skal du se hvor artig det blir å handle selv det.

Bygde heldigvis hytte i strandsonen mens det ennå var lov, og har de båtene jeg trenger.

Blir en daycruiser om noen år når ungene blir over 4, men selv ikke da kommer jeg

til å bry meg om sengetøyet.

Tar det som er til overs nå. i tresnekka tar jeg Lars Monsens råd...ull,ull,ull

derfor rasket jeg til meg noe steinull fra sjøhuset sist jeg var på bryggedans.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...