Tom Rør Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Jeg tror man får en litt mer ydmyk holdning tl båt/sjøliv etter en sånn tur tipper jeg. Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Slik ser det ut i rederlugaren ombord i Amica II i dag, og om noen timer skal rederparet krype sammen under dynene og det er alt dere får vite om den saken Ellers er dette sengetøy av billigste sort fra Kid. Vi har også sengetøy fra Høye med maritimt motiv som vi pleier å bruke ombord, men dersom jeg finner noe jeg liker i sateng, ville jeg nok ikke tenke så mye hva det kostet. Vi tilbringer nesten all vår fritid ombord og er ikke redd for å legge ut noen kroner, dersom vi finner noe vi virkelig liker. Jeg vil nok imidlertid tro at innkjøp av sengetøy her i rederiet vil bli delegert til rederinnen. Akkurat nå koser vi oss ombord, på årets første båttur mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
index Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Slik ser det ut i rederlugaren ombord i Amica II i dag Det er akkurat samme som vi hadde, og som vi ble sykelig blå i huden av! Sjekk hudfargen neste morgen, om den er blåhvit eller bare vanlig hvit! Det kan jo være at vi var uheldige med våre da, men de gikk uansett rett i bosset etter to netters bruk... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
mor Amica Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Sengetøyet er mange år gammelt, så det går nok bra. Var klar over dette da vi kjøpte det. Det var derfor vi fikk det til en 50-lapp pr. sett. Vi vasket det på 60° flere ganger, før vi tok det i bruk. Eterhvert forsvant all løsfargen og siden har det ikke smittet av. Dessuten er vi litt hvitblå i huden etter den lange vinteren vi har hatt nå, så det merkes ikke om vi får litt ekstra båskjær mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
logget av Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Var det ikke Reidar Larsen som sang: you don't have to be black to be blue? Dette passer jo bra for dette sengesettet om man er hvit. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Tar jeg ikke feil så får dere ikke bestemme fargen på blondegardinene engang. Hvis det er et mål for deg å få bestemme fargen på blondegardinene så har du vel litt blomsterfinn tendenser. I båten har jeg et sånt bobleaktig stoff i sengetøyet, vet ikke hva det er for merke men det tåler vask bra å er godt å ligge i . kansje ikea eller jysk. Blondegardiner og pels på dass har jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 (redigert) Ekte raggare har rødt og hvitt teddyfor på dashbordet, rødt lys ved pedalene og kan ikke vente til snøen har smeltet. Interessen for båt er begrenset til et minimum, for det er ingen speil i snekka som terningen og wonderbaumen kan henges i. Redigert 27.Februar.2010 av Ole Petter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Har du ikke sladrespeil i båten Ole Petter? Her en anbefaling av utstyr og utrustning av snekken, sakset fra boken "Motorbåten, praktisk håndbok for motorbåteiere" av Andersen og Dannevig fra 1955. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Ekte raggare har rødt og hvitt teddyfor på dashbordet, rødt lys ved pedalene og kan ikke vente til snøen har smeltet. Interessen for båt er begrenset til et minimum, for det er ingen speil i snekka som terningen og wonderbaumen kan henges i. Ekte raggare har rødt lys under dashen og erobret BH i radioantenna! Slik har det alltid vært, i hvert fall sent på femtitallet. Snekke eller ikke, V8'er skulle det være. Om det hjalp noe på sex ombord vet jeg ikke. Laber personlig erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Bare si det som det er Hulda. Du løper fortsatt etter damene. Men vet ikke lenger hvorfor. Sitér dette innlegget Link to post
Hangadrott Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 ehem...husk på topic.. ikke la det skli ut. Ekte metroseksuelle lager sengetøy av seila de ikke kan bruke. Denne tråden gjelder sengetøy jenter...husk det nå- Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Denne "Hangadrott" begynner å minne meg om en annen fyr (som jeg ikke husker nicket på i farten...) som herjet baatplassen gjennom flere år. Artig med noen som tar over den stafettpinnen! Stå på med dine deformulerte, intetsigende, dumme og respektløse forsøk på å kommentere trådene. Du er en mangelvare her i landet, men det vet du kanskje? Det blir som å sammenligne deg med bortskjemte barn: Jo mer "kjeft og irettesettesle" du gir dem, jo verre blir dem. Sateng er deilig å sove i...for ikke å snakke dersom det også har et snev av blonder i seg! Liker blandingen av maskulinitet og femininitet både over og under dynene... Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 LANO2?? har ihvertfall slående likheter. Sateng er ålreit ombord.. Ingenting er verre enn fuktige dyner i alle fall.. må jo jobbe de tørre da Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Tine IV Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 må jo jobbe de tørre da Mye skryt her ,men damene ser vel ikke disse innlegga Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
SRA Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 kjøp en god pysj og drit i sengetøyet ,-) ikke følg dette rådet, garantert problemer med at dassen tetter eg Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 (redigert) Som trådstarter tar jeg meg den frihet til å komme med noen kommentarer, samtidig som jeg føler for å sammenfatte noe av den kunnskapen og erfaringer som har kommet fram i tråden til nå. Innlegg nr. 2 - 6 1. Ingen forskjell på hus og båt....... Nei og da avhenger det nok sikkert av hva en har i huset, ikke sikkert at det en har i huset egner seg så godt i båten, men har mann noe som egner seg godt i båten, egner det seg også helt sikkert meget bra i huset. Innlegg nr. 8 2. God erfaring med god kvalitet kjøpt hos IKEA Innlegg nr. 15 - 81 3. Gant.....kjøpt inn i første omgang for å ta seg godt ut.......har i etterkant overasket med kjempekvalitet ang. slitestyrke og sovekomfort.....Var i kontakt med Sengemakeriet i Tønsberg som forhandler bla. Gant. De fortalte at Gant hadde flere kvaliteter deriblandt en spesiell kvalitet som inneholdt 5 ganger så mange tråder i veven av hva normalt er. Blei ikke sakt noe om stofftype. Innlegg nr. 37 4. Om mann kan finne sengetøy som inneholder 50%polyester og 50% bomull så egner det seg spesielt godt i båt...... pga. kjennes ut som ren bomull men får ekstra slitestyrke, vil i tillegg tiltrekke seg mindre vann pga. tilsettningen av polyester. Det finnes representanter på båtmessa..... (antar at det er Sjøen for alle) som selger såkaldt spesial-laget sengetøy for båtbruk som sammensatt 50/50 bomull og polyester. Innlegg nr. 44 - 45 - 93 - 102 5. Høie i sateng er tingen....kansje ikke akkurat Høie selv om det er meget bra. Finner du et eller annet i SATENG som passer i farger og mønster til båten så ville jeg kjøpt det uansett hva det koster....... Påstår en av den kvinnelige delen her inne......Da må det jo være bra.... Innlegg nr. 58 - 74 - 75 - 76 6. Astor + noen andre foretrekker flanell......Dette er vel et stoff de fleste av oss kjenner godt...ingen ytterlige komentarer. Det er ennå ikke kommet innlegg fra noen som har erfaring med hverken Lexinton eller Hestens, men det er tipset om å ikke bruke skyllemiddel når en vasker sengetøy til båt ( samme gjelder forøvrig for idrettstøy ) samt å få skyldt av seg alt salt på kroppen. Salt og skyllemiddel tiltrekker seg fukt og er derfor viktig å ungå dersom en ønsker tørt sengetøy.......Dette er vel stort sett esensen i fornuft av hva som er kommet fram til nå. For den som akkurat har funnet fram til tråden kan en i tllegg få med seg mye humor og en god del sprøyt og skittsnakk ved å starte på begynnelsen. PS. Anbefaler likevel og overse innleggene til HageDotten.. Redigert 28.Februar.2010 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Dersom det er til fetter'n din du skal kjøpe, så ligger vel han i Puerto de Mogan akkurat nå. Da er vel sateng glimrende - føles svalt i varmen. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Har du vært på besøk eller er det på " Tryneboka" du har lest det....... Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Neida, det var en kamerat som hadde snakket med dem der nede for et par dager siden. Følger litt med familien vet'u. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Betyr det at vi også er i familie?????? Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Som trådstarter tar jeg meg den frihet til å komme med noen kommentarer, samtidig som jeg føler for å sammenfatte noe av den kunnskapen og erfaringer som har kommet fram i tråden til nå. Innlegg nr. 37 4. Om mann kan finne sengetøy som inneholder 50%polyester og 50% bomull så egner det seg spesielt godt i båt...... pga. kjennes ut som ren bomull men får ekstra slitestyrke, vil i tillegg tiltrekke seg mindre vann pga. tilsettningen av polyester. Det finnes representanter på båtmessa..... (antar at det er Sjøen for alle) som selger såkaldt spesial-laget sengetøy for båtbruk som sammensatt 50/50 bomull og polyester. her her det nok en skrivefeil, skal nok være spesialpriset og ikke spesiallaget.....tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Betyr det at vi også er i familie?????? Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 LANO2?? har ihvertfall slående likheter. Sateng er ålreit ombord.. Ingenting er verre enn fuktige dyner i alle fall.. må jo jobbe de tørre da Nei, jeg tenkte på Havgapet... Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Følger litt med familien vet'u.mvh tuffff Blei nyskjærrig..... .har du noe hint å komme med. ....Skal du på festen ? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Betyr det at vi også er i familie?????? Joda, vi er vel tremenninger vi to, Finn Erik. Mødre som er søskenbarn. Samme familieforhold som med fetter'n din. mvh tuffff PS. Jeg skal ikke på festen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.