Jump to content

Edit History

Fortego

Fortego

Komodo skrev On 4.6.2017 at 0.54:

Så moro :thumbsup:

Jo, det var det. Men jeg får problemer med plass på undersiden på grunn av den måten stigen er konstruert, så jeg kan ikke ha noe som bygger mer i dybden på midten. Jeg vil heller ikke at plata skal komme høyere enn toppen av rør-ramma, så jeg fant ut at divinycell utgår denne gang. Støper jeg nok lag må det jo bli stivt nok, det er jo ikke så store arealer det er snakk om.

Jeg gjentar derfor spørsmålet; hvor mange lag bør jeg ha for at plata ska bli stiv nok? Høres forslaget over ok ut?

Jeg har jo nettopp gjort omtrent det samme med lukene på egen plattform, og da brukte jeg noe mer fiber enn du planlegger, med noe mindre spenn. Jeg ville nok lagt på i hvertfall et par lag til med biaxial duk. Ikke på grunn av styrke, men på grunn av nedbøyning. Stivheten blir dramatisk mye mindre uten et kjernemateriale, så hvis du ikke har lyst til ¨å ha noe som du kjenner svikter/gynger, så ville jeg brukt mere fiber.

Fortego

Fortego

Komodo skrev On 4.6.2017 at 0.54:

Så moro :thumbsup:

Jo, det var det. Men jeg får problemer med plass på undersiden på grunn av den måten stigen er konstruert, så jeg kan ikke ha noe som bygger mer i dybden på midten. Jeg vil heller ikke at plata skal komme høyere enn toppen av rør-ramma, så jeg fant ut at divinycell utgår denne gang. Støper jeg nok lag må det jo bli stivt nok, det er jo ikke så store arealer det er snakk om.

Jeg gjentar derfor spørsmålet; hvor mange lag bør jeg ha for at plata ska bli stiv nok? Høres forslaget over ok ut?

Jeg har jo nettopp gjort omtrent det samme, og da brukte jeg noe mer fiber enn du planlegger, med noe mindre spenn. Jeg ville nok lagt på i hvertfall et par lag til med biaxial duk. Ikke på grunn av styrke, men på grunn av nedbøyning. Stivheten blir dramatisk mye mindre uten et kjernemateriale, så hvis du ikke har lyst til ¨å ha noe som du kjenner svikter/gynger, så ville jeg brukt mere fiber.

• Create New...