Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Det kommer helt an på hvilket utgangspunkt man har, dvs. hva slags utgave av D4/D6 og hva slags båt man har. 

Etter tuning kan man naturligvis ikke forvente samme sikkerhetsmargin for driftssikkerhet og levetid.

Men for vanlig fritidsbruk er det ofte heller ikke nødvendig. Så det er helt opp til hver enkelt å avgjøre.

Men at mange har fått gjort dette med tilfredstillende resultat er helt sikkert. At noen få har vært uheldig på en eller annen måte er vel også ganske sikkert. Slik er livet.

 

Men nå kommer jo VP med økte effekter på bl.a D6 med opp til 480 hk. Uten at det har noen direkte sammenheng med tuning av eldre utgaver å gjøre.

 

Forøvrig handler ikke denne tråden om VP men om Mercruiser (VM Motori). Mange av disse modellene er teknisk helt identiske, der kun software og ytelse er forskjellig.

2,8 litersblokken ble tatt opp til 230 hk etterhvert (med common rail) mens 4,2 literen ble tatt helt opp til 350 hk originalt. 

Naturligvis med en del endringer underveis, men ikke så mange.

250, 270, 300 og 320 hk-utgavene var f.eks. helt identiske i en periode.

Teerex

Teerex

Det kommer helt an på hvilket utgangspunkt man har, dvs. hva slags utgave av D4/D6 og hva slags båt man har. 

Etter tuning kan man naturligvis ikke forvente samme sikkerhetsmargin for driftssikkerhet og levetid.

Men for vanlig fritidsbruk er det ofte heller ikke nødvendig. Så det er helt opp til hver enkelt å avgjøre.

Men at mange har fått gjort dette med tilfredstillende resultat er helt sikkert. At noen få har vært uheldig på en eller annen måte er vel også ganske sikkert. Slik er livet.

 

Men nå kommer jo VP med økte effekter på bl.a D6 med opp til 480 hk. Uten at det har noen direkte sammenheng med tuning av eldre utgaver å gjøre.

 

Forøvrig handler ikke denne tråden om VP men om Mercruiser (VM Motori). Mange av disse modellene er teknisk helt identiske, der kun software og ytelse er forskjellig.

2,8 litersblokken ble tatt opp til 230 hk etterhvert (med common rail) mens 4,2 literen ble tatt helt opp til 350 hk originalt. 

Naturligvis med en del endringer underveis, men ikke så mange.

250, 270, 300, og 320 hk-utgavene var f.eks. helt identiske i en periode.

Teerex

Teerex

Det kommer helt an på hvilket utgangspunkt man har, dvs. hva slags utgave av D4/D6 og hva slags båt man har. 

Etter tuning kan man naturligvis ikke forvente samme sikkerhetsmargin for driftssikkerhet og levetid.

Men for vanlig fritidsbruk er det ofte heller ikke nødvendig. Så det er helt opp til hver enkelt å avgjøre.

Men at mange har fått gjort dette med tilfredstillende resultat er helt sikkert. At noen få har vært uheldig på en eller annen måte er vel også ganske sikkert. Slik er livet.

 

Men nå kommer jo VP med økte effekter på bl.a D6 med opp til 480 hk. Uten at det har noen direkte sammenheng med tuning av eldre utgaver å gjøre.

 

Forøvrig handler ikke denne tråden om VP men om Mercruiser (VM Motori). Mange av disse modellene er teknisk helt identiske, der kun software og ytelse er forskjellig.



×
×
  • Create New...