Jump to content

Safe Tracker fra Redningsselskapet

"Mathilde"

Recommended Posts

Fikk årsgebyret fra Redningsselskapets småbåtregister i dag. Sammen med giroen tilbys et produkt som kalles Safe Tracker. Noen som har kjennskap til produktet?? Skal visstnok kunne brukes som tracking av stjålne båter og man skal kunne plotte båten via elektronisk kart. Ser jo litt ok ut(?)

Neste spørsmål - prisen oppgis til kr 1998 (for ikke medlemmer) et sted, og oppgis med totalverdi (som premie) til kr 3135 et annet. Noen som skjønner sammenhengen her?. Er det snakk om to forskjellige produkter, eller kommer noe i tillegg til den førstnevnte prisen (abonnement??).

Jeg har safetracker fra NSSR i min båt. Veldig fornøyd med systemet. Eneste å utsette på det er batterilevetiden på senderen. For meg som ikke har den koblet til hele tiden er den litt kort hvis jeg går flere dager uten å bruke båten.

Enheten har mange funksjoner, du kan få varsel på mobilen om båten beveger seg utenfor en viss radius, og også se hvor båten er via kart på mobilen/internett. Du kan sende sms til enheten for å få posisjon, endre varslinger osv. Du kan også ringe båten og høre hva som foregår ombord. :smiley:

Prisen husker jeg ikke helt, bestilte den sammen med micromerking fra NSSR til en pakkepris. I tillegg kommer et årlig abonnement, men uansett en gunstig pris synes jeg. Gir litt ekstra trygghet i forhold til tyveri. Om båten skulle bli stjålet er den jo langt enklere å finne igjen, og er man heldig får man tatt synderne på fersken. Dessuten får jeg båten igjen, fremfor å vente til langt uti sesongen uten båt og så få forsikringspenger. Når sola steiker er det jo båten jeg vil ha igjen, ikke pengene den er verdt.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

• 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...