Sjøga Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 http://www.volvopenta.com/volvopenta/norwa...on_engines.aspx får du serienr så kan du søke opp type og årsmodel her. ser ut som97 modelen er den siste utgave 42 Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Etter hva jeg har fått med meg så er 97 mod nærmest identisk som 98 mod.. At de har forskjellige delenummer nå er fordi det har kommet nye delenummer til.. bla toppen er lik men er nå erstattet til begge motorene. Jeg snakker om kad 43 første versjon altså 98 mod VS KAD 42 97 mod. På de senere modellene er det andre delenummer som igjen leveres som reservedel til både KAD 42P og 43. Uannsett så er motorene gode hvis riktig stell som XLNT er inne på.. Pen gange og helt ok på drivstoff. Min båt bruker 79 liter pr time på 3550 rpm og 27 knop. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
nor star 290.. Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 hei ser litt på finn og div utenlands sider at princess v40 ligger innenfor rekkevidde når det gjelder pris det samme gjør bavaria 35 sport også dere som har hatt tilsvarende båter er disse engelskmennene så mye bedre en bavarian siden man får jo endel nyere båt ved kjøp av bavaria synes selv at alle tre er fine båter men designmessig heller jeg mot v40 og tror av en eller annen grunn at fairlinen har bedre sjøegenskaper, bavariaen er jo grei den også litt tupperware følelse men en enorm romfølelse i disse båtene med andre ord mye båt for pengene , men personlig helller jeg mot fairlinen , får ta en stavanger tur i mars Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 (redigert) Det blir litt feil og sammenligne en 35 foter med 40 fotere synes jeg. Bavaria har flotte båter uten tvil.. men sjøegenskaper vs britene kan ikke sammenlignes ( T39 er 20 grader i hekken og 27 grader v midtskibs). Byggeteknikk,materialvalg,FINISH er noe som taler for britene. Det finnes ikke løs innredning i en engelskmann og både Princess og Fairline bygger sine båter for og holde marsj fart i opp til 14ms UTEN at innredning etc detter fra hverandre.. Tror for så vidt ikke at bavarian heller detter ifra hverandre.. men jeg vet om bla bav 32 sport som har knekt veggen inn til midtcabin ved hard landing i litt sjø. V40 er en meget flott båt som er lik V42 med unntak av at de har forlenget skroget rett bak førerposisjon for og få bedre bæring og mindre planingsterskel. Sikkert en hel horde som ikke er enig med meg men noen kjøper Skoda og synes det er bra nok..mens andre velger BMW.. man får som regel det man betaler for, selv om et utrenet øye ikke ville skjønne forskjellen og det og måtte betale mellom diff opprinnelig. Du nevner Romfølelse.. ta deg en tur ombord i en V40 eller T39 så skjønner du hvor den metern i lengde er kontra bav35 og ta en god titt på badet i T39.. Jeg er innhabil siden jeg har slik båt selv da det skal nevnes Redigert 28.Februar.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
nor star 290.. Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 hei igjen lurte på om køya fremme er like kort som på 37 targa slik at jeg med mine 190 får plass Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Har ikke sammenlignet køyene i T39VsT37. Men køya i T39 kunne hvert litt lenger. Jeg med mine 183 har ingen problem dog. Ang køya forut så setter jeg og fruen utrolig pris på at den er midtstilt med "gangvei" opp på hver side.. Deilig og ikke måtte krype over hverandre når man skal inn eller ut av køya. samt all skapplass der framme på hver side, for og ikke glemme de 2 store skuffene under køya framme.. urtolig deilig og kunne stue bort alt av klær og pjus akkuratt som hjemme. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
nor star 290.. Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 fant noen av samme slag borte i england de lå fra 99 000 pund og pundet er jo nede i 9kr nå, noen som vet raskt regnet hva det blir omregnet med avgifteR?? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 (redigert) Det ligger en hos Essexboatyards til 99000 pund ja. Eneste feilen med den er at den er grønn i skroget.. men det kan jo gjøres noe med. Den er i forøvrig i meget god stand. hvis du ønsker kontakt info så ta kontakt på IM. (jeg har handlet flere båter av dem og har god kontakt med salgsjefen samt også fått tilbud på netopp denne til en litt bedre pris) £95000 X 9,1 =864500 +HK 216X2X150,50 =65016 +Frakt = 15000 i mva grunnlag(hvis en kjører hjem selv) X 25% mva =1,180645.- + flyutgifter,diesel(15000,-) karter ++ si ca 1,195000.- da mangler du ankervinsj. Redigert 1.Mars.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Thorlyn Svart 2.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2010 Som det framgår av regnestykket over så sparer man minimalt med og hente fra uk kontra kjøpe den hos stavanger. Hvis man ikke har hentet båt før så påløper utgiftene fort ved henting. i en uk båt så må du legge til Ankervinsj,septikktank/tømmesystem + at den billigste i UK har grønt skrog som jo var fint på 90 tallet men ikke fullt så fint nå. lakkering av skrog etc kommer fort på en 30000.- da har man ikke trekt om puter til moderne farger uten grønne lenker. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Fjellbonden Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 nor star 290.. skrev: får ta en stavanger tur i mars For sent, da denne ble solgt i dag. Ønsker ikke å kommentere kjøper eller pris, da jeg ikke er part i handelen. Ønsker ny eier lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.