Jump to content

Neste Båtmesse i Rogaland?

Nor-Oles

Recommended Posts

Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche

følgende stod å lese på arrangørens nettside i fjor og står der enda:

Dette er vel fra i fjor, men har ikke hørt om det blir noe i år.

Riktig det, det var dette som stod å lese i fjor og står der enda :wink:

Da de ikke har oppdatert nettsiden, ei heller reklamert for messen er det vell grunn til å anta at det ikke blir noe i år heller.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

I fjor vår hadde Maritim Stavanger og de andre som er samlet rundt Lervigsbryggå en liten båtmesse. Jeg lå der med POSEIDON II i flere dager for å være med å skape oppmerksomhet, men det virket helst stille . . . .

I år kan jeg ikke se noe på hjemmesidene som tilsier at man har tilsvarende planer. Den ene av de tre båtforretningene i området flytter forøvrig til Åmøy, som resultat av en samlokalisering etter sammenslåing/oppkjøp. Så det blir vel neppe noe stort messearrangement der heller.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Enig, og om viljen og økonomien til å holde messen var til stede burde det gå an å få den gjennomført selv om det foreligger utbyggingsplaner på den gamle goodsterminalen.

Trenden har vell vært at de ulike aktørene i distriktet holder egne messer i egne lokaler, greit nok det også men det blir ikke like spenstig.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Jeg har vært på Haugesundsmessen 2 år, første året som gjest, andre året som utstiller.

Messen har vært ganske bra begge årene, med mange besøkende, og ifjor var de jo veldig heldige med været.

Såvidt meg bekjent blir det ingen Stavangermesse iår heller, og jeg har forstått det slik at flere og flere utstillere fra Stavanger regionen tar turen opp til Haugesund.

Med vennlig hilsen

PIP

Jeg er enig i det at det burde være flere forhandlere av seilbåt der, men nå er jo dette en ung messe, og hvis de lokale massene er trofaste og dukker opp på messen, og gir signaler til messearrangør om at en ønsker mer seilbåter...ja da kan arrangør gå direkte mot forhandlere å fortelle at de ville hatt utbytte av å stille ut på messen.

I tillegg er dette en messe som er priset fornuftig av arrangørene (det er relativt billig å stille ut) kontra andre messer. Så det burde være gode muligheter for at dette er en messe som kommer til å vokse å bli bedre år for år.

Jeg tror foreksempel at den som forhandler Beneteau hadde hatt utbytte av å være på en vestlandsmesse, men det har jeg sett lite av. De eneste beneteauene jeg har sett på messer på vestlandet er motorbåtene dems.

Uansett tror jeg årets messe blir bra, så får jeg håpe som utstiller at det blir salg :)

Med vennlig hilsen

PIP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...