Bjarne R Startet 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2010 (redigert) Hei Hva er best å bruke på batteripoler og div el-komponenter i båt, 6-66 e.l.? festus. Redigert 28.Februar.2010 av festus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 polfett? Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 (redigert) I Gamledager het det "Hvit syrefri vaselin" og 2-26 (som ikke er samme sak). I dag har det blitt så komplisert at jeg tror det eneste som duger er vakuum. Redigert 28.Februar.2010 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 I mangel av vakuum gjør 2-26 fremdeles susen. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Syrefritt fett funker godt det, og det er viktig at det er lite kondens der hvor batteriene står plassert Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Hulda Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Jeg bruker Dow Corning C4. Jeg har brukt stoffet offshore i 20 år, holder meget bra. Sitér dette innlegget Link to post
Bjarne R Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Hei. Flere muligheter her altså, skal sjekke idag om jeg kan kjøpe noen av disse, her i byen. Tusen takk alle. festus. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Jeg bruker Biltemas batteripolfett, fungerer helt supert det! Og hvis jeg ikke finne tuben bruker jeg vanlig vaselin eller grease. Jeg har ikke hatt problemer med noen av disse, problemer oppstår helst når man ikke bruker noe som helst! Jeg måtte til med feilsøking på svigermors bil i høst, blien var to år og hadde fått byttet batteri på merkeverksted etter ett år på grunn av produksjonsfeil. Nytt batteri var montert uten fett på polene, og en dag nektet bilen å starte! Litt renpussing og påføring av vaselin, så var bilen like god igjen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
logget av Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Jeg synes det blir mye griseri med dette fettet, og har derfor brukt Carlofon rustbeskytter på spray. Den er fin å bruke andre steder også. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Min favoritt er Tectyl ML. Lysebrun og svært penetrerende når den sprayes på og stivner til vokskonsistens etter noen timer. Glimrende også på elektronikk som er utsatt for fuktighet. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Poseidon 1 Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Bruk tectyl spray, dette får du på spray boks hos Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 http://www.carlofon.de/index_en.html Jeg bruker en klar type, for da dekker man ikke over syndene. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Husker at Volvo brukte Tectyl bak på istrumentpanelene sine på 80 tallet. Mulig de gjør det ennå Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Keiko123 Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Hulroms sprayen til whurth er bra. Fin å forsegle kabelsko og åpne koblinger med. Sitér dette innlegget Link to post
Bjarne R Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Hei. takk for mange tips Hva er 2-26, og hvor kan det kjøpes? festus Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Du får den vel på elektrobutikker. Mener at Clas Ohlson har det. Har en boks med syrefri vaselig selv som er bra på polene. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Volvomekanikeren Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Her har du hva du trenger: http://www.biltema.no/Bilpleie/Olje-og-Smo...Batteripolfett/ Jeg bruker denne, og er veldig fornøyd med den. Du får ikke korrosjon, og den hindrer krypestrøm Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.