Jump to content

Hallberg Rassy 24 Misil II erfaringer?

:båt1

Recommended Posts

har bare sikla på båten - aldri vært ombord. Var min drømmebåt da jeg studerte. Eneste aberet er vel at det er påhenger på den

Har samme kvalitet som andre eldre HR'er.

Jeg ville sjekket stående rigg og seil nøye. På henger koster ikke alverden å bytte

Seilegenskapene er nok trygge - ikke spennende - målt med dagens krav

• 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Hei

Kjøpte nettopp byggenr. 228. Den har stått på land i 19 år fikk jeg vite, og jeg er ikke sikker på om mastefoten er i orden.

Er det noen som kan ta et bilde av nedre enden av masta, samt en oversikt over eventuelle skruer/bolter og deler som skal være der.

Jeg er ganske usikker på om alt er tilstede. Tidligere eier døde og familien har ikke sikker på om alle delene var der. Jeg var i kontakt med Hallberg Rassy, men de kunne ikke hjelpe meg, hverken med bilde eller deler :confused:

Har dere gode råd i forhold til å sette opp masten?

Ta kontakt med riggprodusenten

At HR ikke har deler til en båt som gikk ut av produksjon for 30 år siden kan jeg i og for seg forstå :smiley:

uansett en nydelig båt!

Ut i fra dette bildet

misil_II-stor-4.jpg

synes jeg det ser ut som om mastefoten er av samme type som HR har hatt i mange år. Støpejernsmastefot som masta settes rett på uten noen skruer el. Man løfter masta med kran, setter den på mastefoten i rett spor, fester akterstag og forstag mens masta holdes oppe av krana. fester så yttervanta og maste står støtt.

Et tips er å ta kontakt med HR klubben i Norge - de har mange medlemmer med mye kunnskap. Ole Petter Pollen som er HR agent i Norge (www.pollenmaritime.no) kan kanskje også hjelpe.

Lykke til!

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...