:båt1 Startet 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2010 Hei denne gangen lurer jeg på om noen av oss andre enn meg har noen erfaringer med denne nydelige sukta alt er av interesse, godt og vondt på forhond takk :båt1 Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 ingen??? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 har bare sikla på båten - aldri vært ombord. Var min drømmebåt da jeg studerte. Eneste aberet er vel at det er påhenger på den Har samme kvalitet som andre eldre HR'er. Jeg ville sjekket stående rigg og seil nøye. På henger koster ikke alverden å bytte Seilegenskapene er nok trygge - ikke spennende - målt med dagens krav Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 vet at fra et vist årstall lagde de den med VP MD5a innbors hva tror du om høyden i kabinen??? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Du finner masse info om misil på Hallberg Rassy sidene. Bla. original brosjyre og håndbok for misil II i halvfabrikat. http://www.hallberg-rassy.com/misil_II/misil_IISv.shtml Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 og Misil II klubben: http://www.sellers.se/wordpress/ Sitér dette innlegget Link to post
All Smiles Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Hadde en gang HR;missil det er en herlig båt,kanskje litt trang men det oppveier de andre egenskaper denne dama har Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 er det noen som vet hva høyden i ruffet er på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Så vidt jeg husker måtte jeg som måler 1,80 gå med bøyd nakke. Kjempebåt av meget god kvalitet. Seiler langsomt sammenlignet med dagens flygepapp'er. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 åja det var jo ikke ille Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 24.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 er det noen fler som har noe mer info har finlest sidene til HR nå å er sulten på mer historier/info Sitér dette innlegget Link to post
Pensjonisten Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Hei Kjøpte nettopp byggenr. 228. Den har stått på land i 19 år fikk jeg vite, og jeg er ikke sikker på om mastefoten er i orden. Er det noen som kan ta et bilde av nedre enden av masta, samt en oversikt over eventuelle skruer/bolter og deler som skal være der. Jeg er ganske usikker på om alt er tilstede. Tidligere eier døde og familien har ikke sikker på om alle delene var der. Jeg var i kontakt med Hallberg Rassy, men de kunne ikke hjelpe meg, hverken med bilde eller deler Har dere gode råd i forhold til å sette opp masten? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 (redigert) Ta kontakt med riggprodusenten At HR ikke har deler til en båt som gikk ut av produksjon for 30 år siden kan jeg i og for seg forstå uansett en nydelig båt! Ut i fra dette bildet synes jeg det ser ut som om mastefoten er av samme type som HR har hatt i mange år. Støpejernsmastefot som masta settes rett på uten noen skruer el. Man løfter masta med kran, setter den på mastefoten i rett spor, fester akterstag og forstag mens masta holdes oppe av krana. fester så yttervanta og maste står støtt. Et tips er å ta kontakt med HR klubben i Norge - de har mange medlemmer med mye kunnskap. Ole Petter Pollen som er HR agent i Norge (www.pollenmaritime.no) kan kanskje også hjelpe. Lykke til! Redigert 17.November.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pensjonisten Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Tusen takk for opplysningene. De kommer godt med når en selv er blank. Jeg skal ta kontakt med den norske klubben, visste ikke at den eksisterte:). Jeg forsøkte den svenske, men har ikke fått noe napp ennå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.