Jump to content

Hvilken gear ratio har Yamaha V6?

Double Weber

Recommended Posts

Etter hva jeg husker i fra i sommer gjør båten min 57-58 gps-knop med yamaha 1991 225hk.

Det står en 21M yamaha propell på den.

WOT er omtrent 5600-5700.

Men når jeg putter det inn i regnestykket med 10% slipp får jeg en gear ratio på 1.57:1 :crazy:

Det virker jo veldig lavt??

Jeg vet at undervannshuset ikke er fra 1991 men heller et sted på 80 tallet. Skulle finne den silen som er i vanninntaket og fant en som passet på et 1986 200hk hus.

Har yamaha produsert gearkasser med ratio nede i det området tidligere?

Leser at de som produseres nå ligger på 1.80 - 2.00.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Det er 2 versjoner av dette huset: C-utgaven har 1,81:1 (29/16) og D-utgaven 1,86:1 (26/14) Det laveste de har laget på V-max er 1,75:1. SHO har i dag 1:75.1

Du må nok benytte de tallene som er gitt for utgaven din (C/D) for å få rett slipp; det er nok i slippet at feilen din ligger.

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Lavt og lavt Fru Blom. 1.57:1 er lavt nummerisk i forhold til 1.8-2.0 ja, men er jo i realiteten et høyere gearingsforhold enn disse.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Skal bli interessant å se til sommeren når jeg får lest av fart og WOT igjen.

Hadde lyst på en ny propell nemlig, men det blir litt vanskelig å treffe riktig når ikke regnestykket går opp...

Lykkelig Dracoeier ^_^

Etter hva jeg husker i fra i sommer gjør båten min 57-58 gps-knop med yamaha 1991 225hk.

Det står en 21M yamaha propell på den.

WOT er omtrent 5600-5700.

Hva slags yamaha propell?  den svarte rustfrie? Når du kommer opp i sårpass fart så vil jeg tro en pro series vil være mye bedre egnet

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

den svarte rustfrie? en pro series vil være mye bedre egnet

Kan ikke se noen spor av at den har vært svart. Den er iallefall blank`ish nå.

Kikker litt på pro serie ja.

Men det er helst stigning og størrelse jeg lurer på.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...