mingebretsen Startet 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2010 Hei, Er for tiden på utkikk etter båtplass i Oslo. Kontaktet en som skulle leie ut plass på Kongen, og fikk en overraskende beskjed. Han mente at ettersom det ikke var boblehavn på Kongen var det ikke lov å ha båten der vinterstid. Dette kan da umulig stemme? Han virket også veldig bekymret over å ligge der vinterstid, ettersom det ikke var boblehavn. Jeg ligger nå i tykk is, og båten har ikke tatt noe skade av dette. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Jeg er nesten daglig på Kongen, og det ligger båter og båtboere der hele vinteren. Det er boblehavn på de faste bryggene, men ikke på flytebryggene. Men det ligger også båter der, vinteren igjennom. Det fryser sjelden til, pga Colorline og annen båttrafikk. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
mingebretsen Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Supert, takk for informasjonen Figaro! Har du noe tanker om hva som er grei pris der? Har fått tilbud om rundt 25.000 for sommer, og 6000 for vinteren. Kunne sikkert prutet litt her ettersom jeg kan binde meg for opptil 3 år værtfall. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Er vel en forholdsvis grei pris for å ligge midt i smørøyet vil jeg mene. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 2.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2010 Det er nok endel billigere enn på Aker Brygge, og nesten like sentralt (10 min. å gå til A B) Så da er det vel bare å "slå til" Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Balle Klorin Svart 2.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2010 Er det ikke slik at det skal bli slutt på båtboerplasser på Kongen i løpet av et par år? Har hørt noen rykter om at så er tilfelle... Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 2.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2010 Noen som kan bekrefte eller avkrefte det Balle Klorin sier? Hvordan er det med støy fra veien på kongen? Er vel en rimelig stor vei rett ved utifra hva jeg har skjønt. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 2.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2010 ....ikke og forglemme støv Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Balle Klorin Svart 2.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2010 Jeg ligger i havna ved siden av Kongen og hørte ryktene av den faste nattevakten. Han påsto at prisene hadde blitt skrudd opp for å få folk til å flytte så raskt som mulig. Om det er korrekt er jeg ikke helt sikker på. Når det gjelder støy så er det et jevnt sus, avbrutt av en og annen politi/brann/ambulansebil døgnet rundt. Men det er rart med det, man vender seg til det også. Støv derimot er det mye av, så det anbefales spyling og vask med jevne mellomrom. Veldig sentralt med 10 minutter til Akerbrygge og bysykkelstativ på brygga. Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 2.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2010 Har båtforeningen noe hjemmeside eller måte å kontakte dem på for å finne ut av dette på? Sitér dette innlegget Link to post
Balle Klorin Svart 2.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2010 Tror ikke du får så mange svar fra min båtforening, men kanskje du kan kontakte: Norhavn Båtforening Frognerstranda 2 0250 OSLO Oslo Tlf.90 88 26 06 De er de som holder til på østsiden, rett ved siden av kongen og burde ha best kjennskap til planene fremover. Tror ikke de har noen hjemmeside. Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 16.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2010 I følge båtforeningen ved Kongen tilbyr de ikke strøm vinterstid. Da kan jeg ikke være der gitt:( Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.