Jump to content

Kongen båthavn vinterstid - regler?

mingebretsen

Recommended Posts

Hei,

Er for tiden på utkikk etter båtplass i Oslo. Kontaktet en som skulle leie ut plass på Kongen, og fikk en overraskende beskjed. Han mente at ettersom det ikke var boblehavn på Kongen var det ikke lov å ha båten der vinterstid. Dette kan da umulig stemme?

Han virket også veldig bekymret over å ligge der vinterstid, ettersom det ikke var boblehavn. Jeg ligger nå i tykk is, og båten har ikke tatt noe skade av dette.

Jeg er nesten daglig på Kongen, og det ligger båter og båtboere der hele vinteren. Det er boblehavn på de faste bryggene, men ikke på flytebryggene. Men det ligger også båter der, vinteren igjennom. Det fryser sjelden til, pga Colorline og annen båttrafikk.

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Jeg ligger i havna ved siden av Kongen og hørte ryktene av den faste nattevakten. Han påsto at prisene hadde blitt skrudd opp for å få folk til å flytte så raskt som mulig. Om det er korrekt er jeg ikke helt sikker på.

Når det gjelder støy så er det et jevnt sus, avbrutt av en og annen politi/brann/ambulansebil døgnet rundt. Men det er rart med det, man vender seg til det også.

Støv derimot er det mye av, så det anbefales spyling og vask med jevne mellomrom. Veldig sentralt med 10 minutter til Akerbrygge og bysykkelstativ på brygga.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...