Jump to content

Nybåten leveres 30. april ( Nimbus Nova 35 )

KOB

Recommended Posts

Bitteliten siger jo altid, at Nimbus er hårde i modsø - jeg glæder mig til at høre dine erfaringer med den i lidt hårdere vejr. 11.45 lang og kun 3.35 bred er jo en slank båd!

Dt er ikke bare jeg - også Motorboat &Yachting skriver det samme :smiley:

Om KOB hevder at Nimbusen er bedre i sjøen enn W37 er det nok bare etterkjøpsrasjonalisering :wink::wflag:

Om KOB hevder at Nimbusen er bedre i sjøen enn W37 er det nok bare etterkjøpsrasjonalisering wink.gifwflag.gif

Sikkert smiley.gif Og jeg har jo ikke akkurat noe grunnlag for å mene det ennå, heller.

Men, bittelitt seriøst - jeg tror nok "trygghetsfølelsen" av å sitte inne i en lukket båt med lite støy også bidrar til opplevelsen, tror du også nevnte det bitteliten om W37 HT. Og så oppfører båten seg helt annerledes enn min 37 m/kad300 ved pådrag. Mye mere trøkk selv om ytelsen pr motor vel er bittelitt litt mindre. Ikke det at 37en strevde seg i plan wink.gif , langt derfra. Men Novaen har en mindre markert planingsterskel og flyter liksom opp i plan. Mer slik jeg har opplevd i 300R. Også er det helt stille......

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Hei.

Godt å se at du har fått nybåten. Gratulerer med lekker båt.

Vi gleder oss også til å kunne kjenne forskjellen, hvis det er noe forskjell da. Spesielt siden vi nå skal ha en tyngre og større båt :smiley:

Blir nok en del testing og leking med den nye når den kommer på vannet, for å lære den å kjenne fortest mulig.

Håper vi sees på sjøen i sommer, og ønsker deg en fantastisk sommer med ny båt.

G.

Den følelse du nævner om at "glide op i plan" tror jeg meget har med D-motorerne at gøre. Det var præcis samme følelse jeg havde i Forbinaen: Ikke en klart defineret planingstærskel, hvor man ligesom fornemmer, at motorerne må yde maksimalt for at "komme over bjerget" men en ubesværet følelse af at svæve op i plan. Jeg har samme følelse nu i Nord West'en. Det er både behageligt men også virkelig praktisk i dårligt vejr, når der skal køres langsomt.

Og så er jeg helt sikker på at dette er den bedste båd, du nogensinde har haft. Det er alle både jo... :wink:

Andy

Redigert av MajorAndy (see edit history)
  • 5 uker senere...

Fyyy flate for en flott båt dette er. Konseptet er akkurat slik jeg liker det. Jeg har nå rotet meg bort på en liten flybridge båt, men jeg føler allerede nå at det er en blindgate i forhold til hvordan jeg vil ha det på sjøen.

Vi har denne fordømte 11 m. regelen i havna vår. Tror du det er mulig å gjøre baugspydet hengslet eller avtag/monterbart uten for stor kostnad ? Sette inn skjøtestusser el.l. ?

Mulig du har skrevet det lengre fram i tråden, men er det ståhøyde under dekk ?

Du nevner at fribordet er så høyt at du har anskaffet fenderstep. Her må jeg blotte min kunnskapsløshet å be deg forklare nærmere hva et fenderstep er

Redigert av Puffen (see edit history)

Fenderstep ser du på bildet - den hvite, litt "rare" fenderen som henger langt bak på styrbord side. Hele poenget er at du tråkker på den for å komme ombord.

Kappe baugspyd og hengsle e.l. - tror kanskje det blir vanskelig. Tvilsomt om det blir sterkt nok. Og det gir kanskje ikke mange nok cm, om du ser på bildet. Se også bilder lengre opp i tråden.

Ja, det er ståhøyde under dekk. Men det er klart - salongen oppe blir trangere enn den kunne vært siden det er brede sidedekk på begge sider.

img_4045_edited2.jpg

Redigert av KOB (see edit history)

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...