Krabbi Startet 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2010 (redigert) Kan noen komme med en enkel forklaring på hvordan man bruker en polermaskin for å oppnå et best mulig resultat? Brukes den mest til å rense gelcoat med eller er den også egnet til å polere ut voks med? Navnet antyder jo det siste... Og hva med disse hettene som er å få tak i...? Noen er i skumgummi og andre en slags "pels", hva er bra her? Hver til sitt bruk kanskje... Kanskje det beste er å og bare drite i hele poleringa Redigert 3.Mars.2010 av Krabbi (see edit history) Sitér dette innlegget Lykkelig eier av With Vital 15 med gammel Evinrude 75 hk. "Be-Linda". Min bedre halvdel ønsker seg større og mer moderne båt... Tenk å selge en båt med hull i uten å si det..... Tenk å lappe en plastbåt ved å legge glassfiber direkte på gammelt bunnstoff:-(( Link to post
68 GT Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Bruker maskin med grov/hard skumgummi når jeg rubber gc rep,riper og sterkt oksydert gc. ellers bruker jeg hånd der det er fin og blank gc Synes det blir mye sprut,søl og støy med maskin.... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Jan E. Svart 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 Bruker den selv under hele prosessen. Jeg har "vinkelsliper" typen med regulerbar hastighet. Om en har de litt billigere modellene som stopper når en legger press på de, så egner de seg mest mot slutten til å polere opp glansen. For da trenger en ikke å trykke noe særlig. De ullpaddene, som ser ut som...ja....ull. Er de som tar grovest, og bør unngåes hvis det ikke er snakk om store korigeringer. På myk gelcoat tror jeg ikke jeg ville brukt en slik pad uansett. Hard skumgummi padder brukes til rubbing, og korrigering av riper. Men alt er ikke rett frem. En bør ikke bruke for harde puter om rubbing middelet er grovt. De mykeste skumgummi paddene er for å få få opp glansen ved polering. Noe en også må passe på med maskin er at en må få litt varme for å få ripene pent bort. Men for varmt så er katastrofen et faktum. Litt såpevann på en dusjflaske hjelper en så ikke midlene tørker for fort ut når en jobber med rubbingen, eller at det klumper seg. Et triks for å hindre sprut er å legge på noen ertestore klumper utover. Så kjøre fort over med maskinen mens en vinkler ene siden av puten ca 1/2cm over flaten. Da "spiser" en opp klumpene en har lagt ut, og fordeler det fint ned mot overflaten. Begynner det å sprute bruker en ofte for mye produkt. Anbefaler å lese noen timer på www.detailersclub.no fora og guidene, så blir resultatene straks mye bedre. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.