Jump to content

Service på Askeladden beetle 04 mod 1.7 turbodiesel i Bergen?

askeladden78

Recommended Posts

Hei Folkens.

Jeg har en båt som nevnt i tittel på tråden, og lurer på om det er noen som vil ta service og skifte reg reim på innenbords Dieselen min, bytte zinkanoder osv, slik at jeg kan få den klar til sjøsettelse så fort snøen forsvinner?

Eller evt vet hvor jeg kan få gjort dette på verksted i Bergen, jeg har aldri hatt båt før, så derfor dette emnet.

Gleder meg til fine dager på sjøen nå med familien:) :fishing:

kjør ut Grimsdaveien fra Søreide og ned til høyre v/marina . Der ligger 2 firma du kan sjekke,bla merkeversted når du kommer ned bakken. Svinger du til venstre og kjører til enden av byggningen er det en også, fikk en veldig god pris i høst på sevice til en 150 hk diesel Hadde valgt de selv men fikk ikke flyttet båten fra Os hvor den var tatt på land.

MVH Cato

Hei. Har hatt askeladden en del år selv.

Jeg har brukt Askvik Maritim på Hagavik (os). Heter vel nå Båtens Beste.

Har også brukt ABL Båt og Fritidssenter på Litlebergen. (like ved nordhordalandsbroen)

Dette er vel de to offisielle askeladden forhandlerene i området...

Jeg har god erfaring med begge to.

Deler du med oss tilbudene du får? Interessant å lese hva de forskjellige verkstedene tar for en service på motor og drev. Er jo en motor som det er solgt veldig mye av dette, så sikkert mange som er interessert.

Forøvrig så husker jeg å ha lest i en annen tråd at Mercruiser 1,7 er lik motor som brukes i Opel Astra (egentlig en Isuzu motor?), og at det er rimeligere å kjøpe olje- og dieselfiltre i Opelforpakning (evnt Biltema) enn Mercruiser.

Lykke til med båten og fine dager på sjøen! Jeg planlegger selv å kjøpe en lignende båt :smiley:

Deler du med oss tilbudene du får? Interessant å lese hva de forskjellige verkstedene tar for en service på motor og drev. Er jo en motor som det er solgt veldig mye av dette, så sikkert mange som er interessert.

Forøvrig så husker jeg å ha lest i en annen tråd at Mercruiser 1,7 er lik motor som brukes i Opel Astra (egentlig en Isuzu motor?), og at det er rimeligere å kjøpe olje- og dieselfiltre i Opelforpakning (evnt Biltema) enn Mercruiser.

Lykke til med båten og fine dager på sjøen! Jeg planlegger selv å kjøpe en lignende båt :smiley:

Stemmer at samme motoren er i opel...(men da med færre hk)

Er forøvrig en motor man finner i ganske mange båter dette...

Her er hva jeg fikk av priser på av Båtens Beste:

Se priser under:

Kranløft/håndtering: 1300,-

Steaming/vask av skrog og drev: 1000,-

Service, inkludert service på drev og sjekk av belg: 4700,-

Deler og materiell (oljefilter, dieselfiltre, sinkanoder, girolje, motorolje, og pakningsett) ca. 4000,-

Skifte registerreim: 2-3 timer

Registerreim: 1053,-

Impellerskift (sitter i drevet): 1900,-

Impeller: ca. 500,-

Om belgene må skiftes kommer dette i tillegg.

Arbeid skifte knutebelg: 2850,-

Belg m/deler: 991,-

Arbeid skifte eksosbelg: 1425,-

Ekosbelg. 690,-

Drange Båt:

Pris skifte av registerrem kr.3825.00--- pris vanleg service inkl oljer kr.7575.00 -- pris skifte av belger med impeller kr.6978,00 alle priser inkl.moms.

Båt & motorservice : En full årlig service koster 5000.- + deler for motor og drev, mener de skulle ha ca 4800 for reg.reim skifte. impeller og belgskifte ca 7000 kr.

Redigert av askeladden78 (see edit history)
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...