askeladden78 Startet 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2010 Hei Folkens. Jeg har en båt som nevnt i tittel på tråden, og lurer på om det er noen som vil ta service og skifte reg reim på innenbords Dieselen min, bytte zinkanoder osv, slik at jeg kan få den klar til sjøsettelse så fort snøen forsvinner? Eller evt vet hvor jeg kan få gjort dette på verksted i Bergen, jeg har aldri hatt båt før, så derfor dette emnet. Gleder meg til fine dager på sjøen nå med familien:) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Diesel og Elektro Service på kaien i Alvøen kan være et forslag. Har selv gode erfaringer og har også hørt andre skryte av dem. Dette er vel Mercruiser og jeg vet ikke hvem som er merkeversted for dette i Bergen, BåtBerge eller Bergen Båt? Sitér dette innlegget Link to post
ca2 Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 kjør ut Grimsdaveien fra Søreide og ned til høyre v/marina . Der ligger 2 firma du kan sjekke,bla merkeversted når du kommer ned bakken. Svinger du til venstre og kjører til enden av byggningen er det en også, fikk en veldig god pris i høst på sevice til en 150 hk diesel Hadde valgt de selv men fikk ikke flyttet båten fra Os hvor den var tatt på land. MVH Cato Sitér dette innlegget Link to post
bavariaeier Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Hei. Har hatt askeladden en del år selv. Jeg har brukt Askvik Maritim på Hagavik (os). Heter vel nå Båtens Beste. Har også brukt ABL Båt og Fritidssenter på Litlebergen. (like ved nordhordalandsbroen) Dette er vel de to offisielle askeladden forhandlerene i området... Jeg har god erfaring med begge to. Sitér dette innlegget Link to post
askeladden78 Svart 5.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 tusen takk for kjapt svar, da har jeg mailet de alle:) Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 Deler du med oss tilbudene du får? Interessant å lese hva de forskjellige verkstedene tar for en service på motor og drev. Er jo en motor som det er solgt veldig mye av dette, så sikkert mange som er interessert. Forøvrig så husker jeg å ha lest i en annen tråd at Mercruiser 1,7 er lik motor som brukes i Opel Astra (egentlig en Isuzu motor?), og at det er rimeligere å kjøpe olje- og dieselfiltre i Opelforpakning (evnt Biltema) enn Mercruiser. Lykke til med båten og fine dager på sjøen! Jeg planlegger selv å kjøpe en lignende båt Sitér dette innlegget Link to post
bavariaeier Svart 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 Deler du med oss tilbudene du får? Interessant å lese hva de forskjellige verkstedene tar for en service på motor og drev. Er jo en motor som det er solgt veldig mye av dette, så sikkert mange som er interessert. Forøvrig så husker jeg å ha lest i en annen tråd at Mercruiser 1,7 er lik motor som brukes i Opel Astra (egentlig en Isuzu motor?), og at det er rimeligere å kjøpe olje- og dieselfiltre i Opelforpakning (evnt Biltema) enn Mercruiser. Lykke til med båten og fine dager på sjøen! Jeg planlegger selv å kjøpe en lignende båt Stemmer at samme motoren er i opel...(men da med færre hk) Er forøvrig en motor man finner i ganske mange båter dette... Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 Et annet merkeverksted er http://www.batogmotorservice.no/ .Kom på det da jeg så servicebilen deres i dag Sitér dette innlegget Link to post
askeladden78 Svart 6.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2010 Et annet merkeverksted er http://www.batogmotorservice.no/ .Kom på det da jeg så servicebilen deres i dag Disse har jeg vært i kontakt med, og det kan se ut til at disse er de rimeligste, skal se om jeg ikke får lagt ut noen priser fra de forskjellige når jeg har litt bedre tid. Sitér dette innlegget Link to post
askeladden78 Svart 8.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Deler du med oss tilbudene du får? Interessant å lese hva de forskjellige verkstedene tar for en service på motor og drev. Er jo en motor som det er solgt veldig mye av dette, så sikkert mange som er interessert. Forøvrig så husker jeg å ha lest i en annen tråd at Mercruiser 1,7 er lik motor som brukes i Opel Astra (egentlig en Isuzu motor?), og at det er rimeligere å kjøpe olje- og dieselfiltre i Opelforpakning (evnt Biltema) enn Mercruiser. Lykke til med båten og fine dager på sjøen! Jeg planlegger selv å kjøpe en lignende båt Her er hva jeg fikk av priser på av Båtens Beste: Se priser under: Kranløft/håndtering: 1300,- Steaming/vask av skrog og drev: 1000,- Service, inkludert service på drev og sjekk av belg: 4700,- Deler og materiell (oljefilter, dieselfiltre, sinkanoder, girolje, motorolje, og pakningsett) ca. 4000,- Skifte registerreim: 2-3 timer Registerreim: 1053,- Impellerskift (sitter i drevet): 1900,- Impeller: ca. 500,- Om belgene må skiftes kommer dette i tillegg. Arbeid skifte knutebelg: 2850,- Belg m/deler: 991,- Arbeid skifte eksosbelg: 1425,- Ekosbelg. 690,- Sitér dette innlegget Link to post
askeladden78 Svart 8.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 (redigert) Drange Båt: Pris skifte av registerrem kr.3825.00--- pris vanleg service inkl oljer kr.7575.00 -- pris skifte av belger med impeller kr.6978,00 alle priser inkl.moms. Båt & motorservice : En full årlig service koster 5000.- + deler for motor og drev, mener de skulle ha ca 4800 for reg.reim skifte. impeller og belgskifte ca 7000 kr. Redigert 8.Mars.2010 av askeladden78 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
askeladden78 Svart 10.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Frydenbø Båtsenter: Service på denne motoren koster kr. 5900.- eks mva I tillegg kommer sinkanoder. Skifte av registerreim kr. 2250.- eks mva + registerreim Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 23.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 Her er prislisten fra Garstad i Stavanger. Greit oppsett der deler og arbeid er spesifisert. Kr 10.815,- uten skifte av belger. SERVICE 1,7 DTI ALPHA 1 Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 Er bruk av krane og spyling av drev/skrog med i oppsettet? Disse tjenestene er vanskelig å komme unna ifm service på drevet. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Sjørøveren Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 ...levere båten på tilhenger, spyle og bunnstoffe selv Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.