Tor Arild Startet 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2010 (redigert) Vi har i dag en 24fots klassisk DC (Windy 24DC) - men vurderer å selge hytte og heller kjøpe større båt. Båten brukes i dag til weekendturer for fire - men vi skulle gjerne hatt en båt som vi kan ha langferie i. Vi er begge interessert i strekke sesongen max - da vi synes tidlig vår/senvinter og høsten/tidlig vinter gir noen av de heftigste opplevelsene: Lyset, det klare vannet, ikke nødvendig å være tidlig ute for kremplassene etc. Vi er svært svake for den nye Marex 370ACC: Mye plass, byssa oppe (et klart krav fra co-skipper), sosiale arealer og sjansen til å få en foreldre- og en barnelugar separat. Det vi derimot lurer på, er om det ikke finnes båter der ute som kan ligge ute hele vinteren - og som ikke har kalesjer. Båt med fast tak og valgfrihet om man ønsker å bruke kalesjer ute - og som samtidig ivaretar funksjonaliteten til f.eks 370ACC er drømmen. Er det noen som har forslag og erfaringer? Redigert 4.Mars.2010 av Tor Arild (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Heram Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 (redigert) Viknes 1030 K3 Sunbridge Viksund ser jo knall ut :) Liksom det beste av alt samlet i 1 båt Syns nå jeg da :) MEN, 370 Aft Cabin Cruiser er jo tpp of the art... Nydelig båt... Redigert 4.Mars.2010 av Heram (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 (redigert) Hei og velkommen til forum. Du bør endre tittelen fort (ikke STORE BOKSTAVER!), ellers blir tråden stengt av en moderator. Redigert 4.Mars.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Double Weber Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Du burde forandre tittelen på tråden da den inneholder for mye store bokstaver. Hvis ikke vil en moderator snart komme og stenge tråden. Grunnen er at ingen tråder skal "skrike" etter oppmerksomhet. Bare et vennlig tips Velkommen til båtplassen forresten Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Tor Arild Svart 4.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 ...da sier jeg tusen takk for overskrift tipset! Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Viknes som nevnt,NB sine båter eller Saga,Viksund er gode alternativ,men alt er avhengig av hvor mye dette skal koste og ikke minst fart du forventer. Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 4.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Når det gjelder fart - så blir det jo slik med småbarn at det går mye rolig for seg. Men, jeg ønsker å kunne blåse hjem om det skulle være nødvendig. Noe som marsjer på 22+ er å foretrekke - også fordi rekkevidden for en weekend blir så mye større. Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 (redigert) Da er det bare å å starte på finn.no,Masse båter innenfor dette fartsområdet,alternativt nytt så må du på forhandlersider. Redigert 4.Mars.2010 av Gas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Heram Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 (redigert) Selv om jeg er (nesten) fra sørlandet har jeg virkelig falt for Viknes 1030/1080, de negative vinduene gir en enorm følelse av plass, skroget sier litt, kom sjø kom vind, du knekker ikke meg :) Samtidig er den så lun og fin inne, hva gjør vel regn når man sitter i den salongen? Akterdekket med utgang til det man kan kalle en veranda av en badeplattform frister til sene kvelder ute med dempet belysning fra spottene i taket, eller kun for skygge i den stekende sola. Flybridgen virker stor og romslig plass for sosialt samvær i solskinn :) Må nesten ta copyright på den teksten der slik at Viknes ikke kan bruke den i sine reklamebrosjyrer uten tillatelse :) hehe Redigert 4.Mars.2010 av Heram (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
grønningen Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 innbiller meg at denne typen båt er kjempegreier for helårs bruk, tror de levers med større motorer slik at de går rundt 20 knop. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=20845629 Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
68 GT Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 (redigert) En stor og romslig Saga klinger godt i mine ører, Kanskje noe traust...men meget gode og ordentlig solide båter i sitt slag Stive i pris,men holder seg godt i pris også! år etter år etter år osv http://www.finn.no/finn/myprofile/savead?f...erAction=savead Redigert 4.Mars.2010 av 68 GT (see edit history) Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
TrondT Svart 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 Du burde kanskje indikere prisområde og størrelse? Jeg er svak for Viknes, godt med lugarer og god plass ellers også. Synes også det virker som at både kvalitet og finish er av høy kvalitet. NB sin flybridge er jo enorm på plass, men den er vel 4 meter bred Saga har jo også mye flott, kanskje noe traust i utforming. Marexen er jo flott da, men den er jo en kalesjebåt. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Tommy_H. Svart 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 Viknes 1030 må jo være et godt alternativ mener jeg selv om jeg er litt innhabil. Sunbridgen er 300 000 ekstra, men da kan du trekke fra over 70 000 til kalesje og GRP. Se forøvrig på erfaringsdatabasen, der er det mye interessant å lese om både Viknes og andre båter. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Worry II Svart 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 Hva med Marex 35 Scandinavian Criuser ? Skyvedørsbåt med mange fine løsninger ! Et lite minus for pantryløsningen hvor setet må vippes opp, men den har da i det minste pantry oppe viktig det ! Gigant-soltak og enkelt å fikse daviter så du får vippa opp jolla bak ! Det er solgt mange av disse og de er svært populære brukt ! Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 Hva med Marex 35 Scandinavian Criuser ? En drøm av en båt, men kalesjebåt. Og costa plenty. Får en Viknes 1080 Sunbridge til samme prisen. Men Marexen er en penere båt, det er sikkert! http://www.viknes.no/index.php?page=14&...080%20Sunbridge Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
:båt1 Svart 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 viknes er flotte båter hvist du skal gå ned litt i pris så er jo SUN 960 termo et godt allternativ 2 lugarer, pantry oppe, god salong, peeene linjer, praktisk innredning, stor do, mye mer min far skal selge en slik til en mill nå Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 En drøm av en båt, men kalesjebåt. Og costa plenty. Det er det jo ikke.. var derfor jeg nevner den... Så kan man jo mene hva man vil om hvilken som er penest.. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 Det er det jo ikke.. var derfor jeg nevner den... Så kan man jo mene hva man vil om hvilken som er penest.. Sorry! Så bare bildet av 370 cabin cruiser på siden og trodde det var den du mente. Og da blir jo prisen også litt anderledes! Sånn blir det når man bare skumleser..... Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.