Jump to content

Erfaringer/meninger om Sealine Sc 35?

Barny

Recommended Posts

Jeg har iallfall en mening. Jeg var oppi en sånn på messa i Düsseldorf i januar, og jeg likte den veldig godt. God planløsning med plenty sitteplass og liggeplass, romslig bad osv. osv.

Jeg liker den takløsningen veldig godt, og motorrommet var toppers. Husker ikke alle detaljene nå, men jeg var sammen med en kamerat, og vi gikk og skrytte i kor etterhvert som vi gikk gjennom båten.

Jeg kan skjønne at noen ikke helt liker utseendet, med den høye rammen rundt sideruten osv, men det kunne jeg tålt. Dessuten blir det sikkert ikke så synlig når den øverste delen er svart i stedet for hvit. Jeg har sett begge deler fins.

Den ligger uansett over mitt budsjett dessverre, men vet du hva prisen er i Norge?

Har myst litt på nye båter, for å se litt på hva som er aktuelt når det er på tide med en utbytting.

Sealine ligger helt klart høyt på listen.

God plass under taket hele vegen. samt fornuftig bruksområde under dekk. Ikke klemt sammen mange lugarer nede, så en til en hver tid må sitte på utstilling oppe i båten.

Den åpne himlingen er genial. Når en sitter nede har en følelse av å være i en leilighet.

Smarte løsninger som søppelbøtter, og oppvasktrau etc gir pluss i boka.

Alle de rette kantene på interiøret har jeg ikke helt vendt meg til, men det er nok bare en vane/smaks-sak.

Nå er jeg kanskje farget litt av at det er Sealine jeg stort sett ser i marinaen. Men designmessig syntes jeg de gjør det bedre en mange andre. Den mørke toppen får båtene til å se lavere og sportsligere ut en de ville vært i hvit. Den sorte linjen på F-serien får også de til å se mer strømlinjeformet ut en mange av de andre som seiler forbi her som er helt hvite, og i samme størrelse.

Bare å kjøpe, så jeg muligens får flere brukte alternativer om noen år :seeya:

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Ja, kjøp ivei folkens!

...kjøp en Marex 370AC eller to også,... :lol:

En slik står litt opp på lista den også, men faller litt gjennom hos meg.

Det er snakk om 2 forskjellige båter. Marexen har ikke noe oppholdsrom nede. Så en må sitte på utstilling, eller stenge seg inne bak gardiner.

Byssa blir også åpen, og på utstilling.

Ikke tvil om at det er en god båt, med noen av de beste løsningene i sin klasse. Men 370AC og sc35/sc38 kan ikke helt sammenlignes.

Lister en opp sine behov så faller en av de raskt bort.

Jara Wynja

• 7 år senere...

Vært på tur i to sesonger (2010/11) med et vennepar med SC35. (Vi hadde egen båt). Barna satt ofte nede på kveldene i den mens vi satt oppe. Det var en fin cockpit løsning der 3-4 vennepar kunne hygge seg.

Flott båt. 

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

dennrick skrev for 11 timer siden:

Vært på tur i to sesonger (2010/11) med et vennepar med SC35. (Vi hadde egen båt). Barna satt ofte nede på kveldene i den mens vi satt oppe. Det var en fin cockpit løsning der 3-4 vennepar kunne hygge seg.

Flott båt. 

Fikk også et veldig bra inntrykk ang. plass, både inne og ute. Kan minne om Bavaria. Også veldig greit med stort skyvetak og god takhøyde hele veien. 

Enda ikke fått prøvekjørt, men ser at den får ganske bra omtale for sjøegenskaper.

A.J.

Redigert av AJ82 (see edit history)
  • 8 måneder senere...

Svært gode sjøbåter og gode løsninger- kvalitetsbåter :-)

Vurderte selv en SC35 (med lang badeplattform) men siden jeg er såpass lang (197) så endte vi opp med en SC38 - der det er enda bedre plass og takhøyde, sengene er også 10 cm lengre enn på SC35, og døråpningene er 20 cm bredere. (Disse er litt smale i SC35).

Kjempefornøyd med vår båt - eneste vi kunne tenkt oss endret er at badeplattformen kunne vært 30 cm lengre:-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...