Smiley Startet 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2010 Barna ønsker å bytte ut Pioner Junior`n med en mini-rib. De to (14 og 16) skal spleise, så budsjettet er begrenset. Ser at bruktmarkedet er ganske tørt enda, men synes at Goldeye RIB 330 ser både fin og rimelig ut. Selvfølgelig "får man hva man betaler for", men er det noen som har erfaring med disse? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
CSL Svart 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 Som du sier selv, du får hva du betaler for... Siden de to er unge er det jo kanskje greit om de får igjen mest mulig av pengene den dagen båten skal selges videre. Var jeg deg ville jeg lett etter de kjente merkene Har sett på den Goldeye du nevner (hvis du mener den mørkegrå på finn). Den er sikkert grei den, men som sagt tror jeg du vil få igjen for å kjøpe de kjente merkene mtp. kvaliteten på pontongene, dessuten synes jeg den så litt merkelig ut på innsiden. Ser ut som noen kroker eller noe holder pontongen på innsiden? Hva med denne? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=20371886 Litt dyr uten motor kanskje.. Evt. denne http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21188633 Har hatt Aquaquick selv, som vel egentlig er et billigmerke, men jeg var veldig fornøyd med min og til slutt, styr unna arimar-ribene. En fagmann som reparerte min Zodiac i fjor sa at de var helt håpløse. Delaminerte og mange måtte kasseres etter bare noen år... Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Smiley Svart 5.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 (redigert) Nei ikke sett det på FINN, men kan godt være samme fabrikatet. Alle båtene kan sees på linken i mitt første innlegg. I følge forhandleren er det samme produsenten som Aquamarine bruker. De båtene det blir linket til over viser hvorfor jeg synes Goldeye er interessant; I stedet for å punge ut over 30.000 (som er langt over hva ungene kan ta seg råd til) kan de få en fabrikkny båt med dobbeltsete, frontsete og komplett styrekonsoll til under 20.000,- 20.000,- er absolutt maks av hva de kan handle for, og de synes 330 er minimum størrelse da det er ytre Drammensfjord/Oslofjord som blir "lekeplassen". Derfor blir det nok enten en billigutgave, eller ingenting... Legger til: Kikket litt på disse Arimar-båtene. Var jo ikke spesiellt billige egentlig?! Redigert 5.Mars.2010 av smiley (see edit history) Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
andk Svart 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 Kjøpte en ukurant gummibåt. En Proline 300(tror jeg det var) som var helt strålende i mange år. Bra kvalitet, og god båt. Har faktisk litt tro på de billig merkene. Slike båter varer ikke alt for lenge uansett, så hvorfor legge alt for masse i de? Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 5.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 Like viktig er det vel hvordan man tar vare på de regner jeg med. Vil tro at god beskyttelse/vedlikehold av disse båtene er langt viktigere enn med vanlige "skrog-båter"? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
CSL Svart 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 Like viktig er det vel hvordan man tar vare på de regner jeg med. Vil tro at god beskyttelse/vedlikehold av disse båtene er langt viktigere enn med vanlige "skrog-båter"? Det har du helt rett i. Jevnlig renhold og behandling med spesialmiddler for gummibåter er avgjørende tror jeg. Gå for all del ikke i fella med å bruke vanlige båtpleiemiddler på gummien. Lykke til i jakten på båt, moro for unga blir det jo uansett Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Smiley Svart 28.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2010 Da har vi gjort avtale om kjøp av en Goldeye 330. Reiser til Skarnes på tirsdag og henter. Ungene gleder seg vilt. Kr.18.400,- for en kliss ny rib på 3,30 m er ikke avskrekkende. Da får vi med dobbeltsete, konsoll med komplett styresystem, havnepresenning osv. Fikk 1500,- i avslag ved å ta monteringen av styringen selv. Skal bli spennende å se kvaliteten på dette over tid. Prisen var uansett så mye lavere enn de anerkjente merkene at vi ikke var i tvil. Og brukte båter av disse merkene er jo nesten ikke tilgjengelig, eller nesten som nye i pris.... Det neste blir å jakte på en god og lettstartet 9,9/15 hk....... billig..... Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Torsen67 Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Ett eller annet sted har de spart inn penger på kina-ribber. Ofte er det på skruematriell. Jeg ville sjekket hvordan seteboksen og konsollen er festet. Har sett ett par av disse hvor ting løsner og skrangler. Er du litt nevenyttig, så kan du bytte ut skruer etc med noen fler og kraftigere syrefaste skruer. Det er ofte ikke mer som skal til. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 har sett på disse "billigbåtene" har sett at mange er de samme (navigo, smart rib, båtfolk og gjeving rib) disse er HELT LIKE også 3 års garanti. på alle annonsene er omtrent samme tekst, så de er nok de samme, ligger i samme prisklasse også. prisene varierer litt mellom båtene, så her er det lurt å sjekke båtstørrelsen du skal ha med alle merkene og finne den billigste. Sitér dette innlegget Link to post
Øylano Svart 9.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 Hei, jeg skal nå kjøpe en RIB på vegne av den lokale sjøspeiderforeningen i byen og ser også etter de litt billigere alternativene av åpenbare grunner og lurte på hva din erfaring med f.eks. Goldeye'en er? Sett litt på den, samt pro rib og noe som het TBrib og lurte på om du eller noen andre her inne har noen erfaringer? : ) Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 10.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2011 Sjekk navigo RIBene, de er i østfold. akkuratt samme som Goldeye. Lurer selv også på om noen har erfaringer med disse. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 10.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2011 Da har ungene hatt sin Goldeye gjennom en sesong. Båten har fungert utmerket den. Vanskelig å vurdere kvaliteten etter så kort tid egentlig, men det virker i alle fall som glassfiberdelene er solide og greie. Passform osv. på tuben er også helt perfekt. Leste over her at noen var skeptisk til skruemateriellet. Det var ikke noe problem hos meg i og med at jeg kjpte båten slik den var pakket fra Kina, og skrudde på plass alt dette selv. Jeg plundret en stund med lufttrykket idet jeg koplet pumpa fra ventilene, men så kom en kompis og viste meg hvordan jeg skulle justere ventile. Og vips så var det i orden. eg har også vært litt skeptisk til båtens evne til å holde på lufttryket over tid, men en tidligere tråd her beroliget meg; båten lå godt innenfor normalen med hensyn til trykktap. Så min korte erfaring så langt i allefall sier: løp og kjøp! I tillegg til overnevnte så synes jeg jo det var litt artigere å legge igjen penger hos to unge studenter fremfor en eller annen blasert storforhandler..... Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Øylano Svart 12.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2011 Sett litt på NavigoRib'ene og ser egentlig fine ut disse ja. Også sett litt på den TBrib som jeg nevnte over og må innrømme min skepsis til kinesiske produkter men godt å høre at du har god erfaring med dette! Vi får fortsette å se, fått et tilbud fra bl.a. Gjeving marina på en fin rib med en brukbar motor som passer vår lommebok så blir spennende å se hva vi ender med. Så tusen takk for svar og hvis flere har erfaringer er jeg kjempeinteressert i å høre disse også : ) Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 Hvilken modell? ser selv på båt fra gjeving marina... Sitér dette innlegget Link to post
Øylano Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 Tenkte på en 430 m/ 40 hk han hadde et eksemplar på. Dessverre Ligger den 10 000 over det vi hadde satt av til båt. Fikk noen tilbud med eldre motorer, men tør ikke bruke masse penger på en gammel motor. Har litt dårlig erfaring med eldre motorer.. (Dette var riktignok en Johnson, men det gjelder vel for de fleste merker tipper jeg) Hvilken ser du på? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 Sendt deg IM Sitér dette innlegget Link to post
Kristofferlima99 Svart 6.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2014 hei! du som kjøpte goldeye rib? kunne du sendt meg link her til forhandleren? Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 16.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Alt tyder dessverre på at forhandler har gitt seg. Men det er jo ikke vanskelig å finne rimelige kina-rib`er. http://www.sandboats.no/ Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
yamaha01 Svart 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 Var det en lett jobb å sette sammen båten selv ? har funnet en annen type "kinabåt" kalt smart rib der man også kan kjøpe den flatpakket billigere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.