bavariaeier Startet 5.Mars.2010 Del på Facebook Startet 5.Mars.2010 Når jeg går for motor hører jeg ofte en irriterende skrangling/dirring fra komfyren. Dette har i hovedsak kommet fra rist og brett som står inni ovnen (har tatt dem ut selvom jeg så gjerne skulle oppbevart dem inni ovnen), men dirring kommer også fra risten over gassblussene (nå tatt av) samt noe fra selve ovnen. (lite/ingenting å gjøre med..?) Er dette vanlig og noe man bare må leve med? Jeg kan ikke fordra skranglelyder. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Du må seile mer og bruke mindre motor. Det hjelper.... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
"Mathilde" Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Er dette vanlig og noe man bare må leve med? Vanlig? Neppe. Har aldri hørt skranglelyder fra min ovn i alle fall. Og jeg skjønner godt at dette irriterer. Tyder jo på at motoren vibrerer ganske mye. Har du sjekket om det kan være noe her? Spør event. Lundebåt om råd/tips Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Har hatt det samme hos meg, Eno komfyr hvor selve blusset er det som skrangler, en kan bli hakke tullat av det. Økte tomgangsturtallet litt ifjor for å komme ut av resonansområdet og det hjalp jo litt Nå har jeg nye bløte og fine motorlabber så håper det blir bedre iår. Sitér dette innlegget Link to post
bavariaeier Svart 14.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 (redigert) Noen andre som opplever dette? Presser jeg på (feks over 2600 o/min) (maks er 3100) dirrer det mye, gjerne så høyt at det irriterer meg når jeg står til rors i cocpiten.......(til tross for at det generelle støynivået stiger en god del i det man akkurat i det turtallet passerer ca 2600 o/min) (Motor er ny volvo penta d1-20. Propell er fast standard 2 bladet.) Redigert 14.Juli.2010 av bavariaeier (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.