jorhei Startet 5.August.2004 Link til dette innlegget Startet 5.August.2004 Var i dag og kjøpte nytt bensinfilter til båten på biltema. Dette kostet kr 15. I går var jeg på viking Vinterbro på jakt etter samme filter og det hadde de, men til 96 kr . Hvordan er det mulig å ha en så sinnsykt høy prisforskjell på en slik liteb ting. Filtrene var helt like. Legger dette ut som en advarsel til andre. Hadde ikke Jens_P sagt at det kostet 15 kr på biltema ville jeg nok kjøpt filteret på Viking glatt og ikke tenkt noe mer på det. Er veldig glad jeg ikke gjorde det. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Bitteliten Svart 5.August.2004 Link til dette innlegget Svart 5.August.2004 Om du er helt sikker på at filtrene er like er jeg enig med deg. Ofte så er det slik at når du ser inni et filter (f.eks. et oljefilter eller luftfilter) og sammenlignet dette med et originalt så ser du at det er stor forskjell på innmaten - og dermed renseevnen til filteret Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 5.August.2004 Link til dette innlegget Svart 5.August.2004 Om du er helt sikker på at filtrene er like er jeg enig med deg. Ofte så er det slik at når du ser inni et filter (f.eks. et oljefilter eller luftfilter) og sammenlignet dette med et originalt så ser du at det er stor forskjell på innmaten - og dermed renseevnen til filteret Enig Ved første øyekast ser de like ut, men inni er de ikke like. Når det gjelde sikkerheten til sjøs så leker jeg ikke med den, derfor kjøper jeg kun orginalkomponenter til min motor. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Sabeltann Svart 5.August.2004 Link til dette innlegget Svart 5.August.2004 Var i dag og kjøpte nytt bensinfilter til båten på biltema. Dette kostet kr 15. I går var jeg på viking Vinterbro på jakt etter samme filter og det hadde de, men til 96 kr . Hvordan er det mulig å ha en så sinnsykt høy prisforskjell på en slik liteb ting. Filtrene var helt like. Legger dette ut som en advarsel til andre. Hadde ikke Jens_P sagt at det kostet 15 kr på biltema ville jeg nok kjøpt filteret på Viking glatt og ikke tenkt noe mer på det. Er veldig glad jeg ikke gjorde det. Kan trygt anbefale standard bensin filter ifra biltema, Har brukt og bruker de på mine volvoer og de fungerer utmerket! Samme gjelder for øvrig oljefiltrene til samme modell. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 5.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2004 Skal jo ikke svare 100% på at de var helt identiske, men alt så ut til å være likt. Når det gjelder filteret på fm`en så er det ikke vanlig å ha det, men vi har det som en sikkerhet (og er glade for det, men tanke på hvor mye møkk det var å finne i filteret) Da holder det mer enn nok med et filter fra biltema. Jeg syntes bare dette var en sinnsyk prisforskjell. Skulle jo uansett ikke tro at et originalt filter kostet så mye mer...... Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Gjensidige Svart 6.August.2004 Link til dette innlegget Svart 6.August.2004 Det er helt vanlig at marinedeler koster 4-5 ggr mer enn tilsvarende til bil. Argumentene er ofte: "Forsterkede pakninger", "sjøvannsbestandige" osv Hvis båteieren ikke selv kan vurdere behovet for disse egenskapene kan det fort bli dyrt å være båteier Hva gjelder filtre så er nok prisen en slags pekepinn på kvalitet, men det behøver ikke være slik. Iallfall ikke på inline bensinfiltre. Så selv en test på forskjellige oljefiltre på nett der flere dyre anerkjente fabrikanter falt helt igjennom :nono: Når det gjelder bensinfilteret deres fra Biltema (Alnabru?) så gikk vel vinninga opp i spinninga tids- og pengemessig... På Vinterbro/Nesset er det vel minst fire forskjellige steder å få kjøpt filter; Marinaen, Båtutsyrsforetningen ved marinaen, Hjem og Hobby og Viking. Og når dere først var der (Biltema) så kjøpte dere sikkert noget unødvendig (kjekt å ha) i tilllegg Har dere fått montert vannutskiller? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.