Jump to content

Delepriser, drivstoff-filter

jorhei

Recommended Posts

Var i dag og kjøpte nytt bensinfilter til båten på biltema. Dette kostet kr 15.

I går var jeg på viking Vinterbro på jakt etter samme filter og det hadde de, men til 96 kr :headbang:. Hvordan er det mulig å ha en så sinnsykt høy prisforskjell på en slik liteb ting.

Filtrene var helt like.

Legger dette ut som en advarsel til andre. Hadde ikke Jens_P sagt at det kostet 15 kr på biltema ville jeg nok kjøpt filteret på Viking glatt og ikke tenkt noe mer på det. Er veldig glad jeg ikke gjorde det.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Om du er helt sikker på at filtrene er like er jeg enig med deg. Ofte så er det slik at når du ser inni et filter (f.eks. et oljefilter eller luftfilter) og sammenlignet dette med et originalt så ser du at det er stor forskjell på innmaten - og dermed renseevnen til filteret

Om du er helt sikker på at filtrene er like er jeg enig med deg. Ofte så er det slik at når du ser inni et filter (f.eks. et oljefilter eller luftfilter) og sammenlignet dette med et originalt så ser du at det er stor forskjell på innmaten - og dermed renseevnen til filteret

Enig

Ved første øyekast ser de like ut, men inni er de ikke like.

Når det gjelde sikkerheten til sjøs så leker jeg ikke med den, derfor kjøper jeg kun orginalkomponenter til min motor.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Var i dag og kjøpte nytt bensinfilter til båten på biltema. Dette kostet kr 15.

I går var jeg på viking Vinterbro på jakt etter samme filter og det hadde de, men til 96 kr :headbang:. Hvordan er det mulig å ha en så sinnsykt høy prisforskjell på en slik liteb ting.

Filtrene var helt like.

Legger dette ut som en advarsel til andre. Hadde ikke Jens_P sagt at det kostet 15 kr på biltema ville jeg nok kjøpt filteret på Viking glatt og ikke tenkt noe mer på det. Er veldig glad jeg ikke gjorde det.

Kan trygt anbefale standard bensin filter ifra biltema, Har brukt og bruker de på mine volvoer og de fungerer utmerket! Samme gjelder for øvrig oljefiltrene til samme modell.

:lol:

Skal jo ikke svare 100% på at de var helt identiske, men alt så ut til å være likt. Når det gjelder filteret på fm`en så er det ikke vanlig å ha det, men vi har det som en sikkerhet (og er glade for det, men tanke på hvor mye møkk det var å finne i filteret) Da holder det mer enn nok med et filter fra biltema.

Jeg syntes bare dette var en sinnsyk prisforskjell. Skulle jo uansett ikke tro at et originalt filter kostet så mye mer......

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Det er helt vanlig at marinedeler koster 4-5 ggr mer enn tilsvarende til bil.

Argumentene er ofte: "Forsterkede pakninger", "sjøvannsbestandige" osv

Hvis båteieren ikke selv kan vurdere behovet for disse egenskapene kan det fort bli dyrt

å være båteier  :flag:

Hva gjelder filtre så er nok prisen en slags pekepinn på kvalitet, men det behøver ikke være slik. Iallfall ikke på inline bensinfiltre.

Så selv en test på forskjellige oljefiltre på nett der flere dyre anerkjente fabrikanter

falt helt igjennom :nono:

Når det gjelder bensinfilteret deres fra Biltema (Alnabru?) så gikk vel vinninga opp i spinninga tids-  og pengemessig...

På Vinterbro/Nesset er det vel minst fire forskjellige steder å få kjøpt filter; Marinaen, Båtutsyrsforetningen ved marinaen, Hjem og Hobby og Viking.

Og når dere først var der (Biltema) så kjøpte dere sikkert noget unødvendig (kjekt å ha)

i tilllegg   :flag:

Har dere fått montert vannutskiller?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...