Jump to content

Vekt på tidlig 80talls evinrude 9,9

bavariaeier

Recommended Posts

Tusen takk for god hjelp alle sammen.

Jeg tippet selv rundt 35 kg basert på hva som er vanlig vekt på den slags motorer. Grunnen til at jeg ville vite vekten var mtp bruk på en gummibåt. Motor skal løftes av og på ved bruk; derfor var vekt litt viktig.

Linken terron viste til har jeg sett tidligere; her er det mye god info om disse motorene. (Men der stod det ingenting om vekt)

Fant kun data på 1977 modellene men den er antagelig relativt lik...

• 9,9 hk lang stamme, manuell start = 34.926612 kg
  • 9,9 hk kort stamme, manuell start = 32.658651 kg
  • 9,9 hk lang stamme, elektrisk start = 37.194574 kg
  • 9,9 hk kort stamme, elektrisk start = 34.926612 kg

Arne Kjetil

Ifølge siden det ble linket til er dette mer eller mindre samme motor.

Altså er vekten ca 32 og et halvt kilo.

Da er det ikke SÅ mye å spare på å bytte til den nå utgåtte tohatsu 9,8 2-takt som var 25 kg.. (var dette jeg tenkte litt på)

Da har jeg testet badevekten (digital) - undertegnde får nøyaktig 90 som resultat av 3 forsøk. Så sammen med motoren (eivinrude 9,9 84) - da får jeg et gjennomsnitt på 123 kg. Altså veier motoren ganske nøyaktig 33 kg. Jeg har modell m/kort stamme og manuell start. Motoren er ellers helt "tørr" (men med olje i gearhuset).

Da har jeg testet badevekten (digital) - undertegnde får nøyaktig 90 som resultat av 3 forsøk. Så sammen med motoren (eivinrude 9,9 84) - da får jeg et gjennomsnitt på 123 kg. Altså veier motoren ganske nøyaktig 33 kg. Jeg har modell m/kort stamme og manuell start. Motoren er ellers helt "tørr" (men med olje i gearhuset).

takk for hjelpen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...