pero Startet 7.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2010 I motorrommet er det en "ventil" øverst på kjølevannsslangene. Denne antar jeg er for å lufte anlegget all den tid den sitter høyest. Startet opp motoren i dag (Yanmar) etter vinteren for å se om alt var som det skulle. Da kom det et par dråper i sekundet fra denne svanehalsen. Jeg regnet med at det ville hjelpe å trekke til koblingen der. (Minste mutteren på bildet) Men det hadde ingen effekt. Noen som har peiling på hvordan dette kan tettes/stoppes? (bildet skulle vært dreid med klokken...) Pero. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 7.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 Det skal dryppe av den saken. Jeg husker ikke i farta hva den heter, men det er meningen at det skal dryppe av og til fra den. Andre i forumet her, kan bedre forklare deg akkurat hvordan det virker. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
pero Svart 7.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 Ok. I så fall må jeg laget et opplegg med avrenning med en slange til oppsamling. Saltvann rett ned over gearet er ikke en ideellsituasjon. Batteriet ligger rett ved også.. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 7.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 Sikkert lurt å lede vannet vekk ja. Jeg vet at dette er diskutert en rekke ganger her inne, men har ikke funnet det riktig enda. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Sun Flyer Svart 7.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 Hos meg er det satt på en slange slik at vannet renner på et relativt egnet sted. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
RSL Svart 7.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 I DENNE tråden, står det mer om slike "vakumventiler" RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
pero Svart 7.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 Takker for svar. Litt overraskende at jeg ikke har sett dette før. Har merket at det har kommet noe vann under gange, men mente at dette kom fra pakkboksen. (som heller ikke er helt god. Oljesmurt, men må bytte ringer der..) Pero. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Hei På våre motorar er dette vatnet leda utanbords med ein slange og ein skrogjennomføring. Gjennomføringa er plassert like ved eksosutløpet. Det kjem vatn ut heile tida, når motoren går. Dersom det ikkje gjer det så er det noko gale. Dette er eit mykje sikrare system enn div. einvegsventilar. Poenget er at dette skal hindra heverteffekt, og dermed fare for at det kjem vatn i motoren. Dersom du monterar ein slik slange så er det viktig at den har fall heile vegen, slik at vatnet renn ut. Ein vasslås kan hindra at heverteffekten blir eliminert. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Ser ut som den famøse Volvoventilen. Er en enveisventil. Det skal komme et par drypp ved oppstart. Er det ikke reint inni der drypper det hele tiden. Jeg skrudde en sånn holder for sportsdrikk av golftralla mi og skrudde den fast under ventilen med en liten slangestump nedi ei flaske i holderen. Tømmer den en gang i sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.