Jump to content

Anbefalt motorstørrelse Pioner 15?

Padlebåt

Anbefalt motorstørrelse Pioner 15  

47 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Bruksområde?

Denne er vel godkjent for inntil 15 hk. I alle fall har mindre modeller vært litt svake (svikter) i akterspeilet ved for stor motor. Jeg er ikke for undermotorisering, men her hadde jeg nok ikke satset på over 20 hk. Regner ikke med at du får noe særlig økonomisk planefart uansett motorvalg, hvis du putter 6 voksne mennesker om bord.

PS: Hvis du har Jubileumsmodellen, ville jeg valgt 30 hk.

Lykke til :smiley:

Redigert av tomu (see edit history)

Dersom du skal dra vannski bør du ikke gå under 25 hk.

Vi har Pioner 15 med styrekonsoll og 25 hk 4-takt på hytten.

Fungerer supert til fiske og transport av 3-4 voksne. Med 5 voksne er det litt tungt å få den i plan, men det går det også.

Ved vannskikjøring sliter den litt. Går akkurat med en person på 80 kg. Over det kom ikke vi opp hvertfall.

Har GPS-logget båten til 25,8 knop med en person ombord.

PS: Power-trim er gull verd!

Redigert av Kim BL81 (see edit history)

Viknes 830 m/184 hk Yanmar

Skater 13 ICC m/50 hk Mercury

Bever 470 m/50 hk Mariner

Pioner Maxi m/9,9 hk Johnson

Pioner 8

Anbefaler på det sterkeste rekkesett foran og akter. Uten disse er det lite å holde seg fast i når det bølger litt.

Vi har ikke bøyle over vindskjermen, men det står høyt på ønskelisten. Lite å holde seg i når man står og kjører.

Viknes 830 m/184 hk Yanmar

Skater 13 ICC m/50 hk Mercury

Bever 470 m/50 hk Mariner

Pioner Maxi m/9,9 hk Johnson

Pioner 8

• 1 måned senere...

Jeg har Honda 25hk på min pioner 15, ypperlig det. Går veldig fint i plan med 4 voksne + 4 barn. Pluss at du får et veldig fint og behagelig lydnivå når du ligger i marsjfart på ca 20 knop. Båtens styrke er jo nettopp det at den kan ta mye lass. Har du ikke behov for så stor lastekapasitet, ville jeg tatt en annen båt. Den slår hardt i bølgene og det blir lett endel sprut ombord.

Redigert av Slip (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...