Padlebåt Startet 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2010 Båten vil bli benyttet av mellom 2 - 6 personer. En begrunnelse for ditt svar er høyt verdsatt. Sitér dette innlegget Link to post
tomu Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 (redigert) Bruksområde? Denne er vel godkjent for inntil 15 hk. I alle fall har mindre modeller vært litt svake (svikter) i akterspeilet ved for stor motor. Jeg er ikke for undermotorisering, men her hadde jeg nok ikke satset på over 20 hk. Regner ikke med at du får noe særlig økonomisk planefart uansett motorvalg, hvis du putter 6 voksne mennesker om bord. PS: Hvis du har Jubileumsmodellen, ville jeg valgt 30 hk. Lykke til Redigert 8.Mars.2010 av tomu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Padlebåt Svart 8.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Den er godkjent for opptil 30. Sitér dette innlegget Link to post
Kim BL81 Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 (redigert) Dersom du skal dra vannski bør du ikke gå under 25 hk. Vi har Pioner 15 med styrekonsoll og 25 hk 4-takt på hytten. Fungerer supert til fiske og transport av 3-4 voksne. Med 5 voksne er det litt tungt å få den i plan, men det går det også. Ved vannskikjøring sliter den litt. Går akkurat med en person på 80 kg. Over det kom ikke vi opp hvertfall. Har GPS-logget båten til 25,8 knop med en person ombord. PS: Power-trim er gull verd! Redigert 8.Mars.2010 av Kim BL81 (see edit history) Sitér dette innlegget Viknes 830 m/184 hk Yanmar Skater 13 ICC m/50 hk Mercury Bever 470 m/50 hk Mariner Pioner Maxi m/9,9 hk Johnson Pioner 8 Link to post
Kim BL81 Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Anbefaler på det sterkeste rekkesett foran og akter. Uten disse er det lite å holde seg fast i når det bølger litt. Vi har ikke bøyle over vindskjermen, men det står høyt på ønskelisten. Lite å holde seg i når man står og kjører. Sitér dette innlegget Viknes 830 m/184 hk Yanmar Skater 13 ICC m/50 hk Mercury Bever 470 m/50 hk Mariner Pioner Maxi m/9,9 hk Johnson Pioner 8 Link to post
Hansi Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Er to forskjellige typer av 15 foteren. Classic er godjent for 30 hk og Viking Sport 40 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Padlebåt Svart 8.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Er to forskjellige typer av 15 foteren. Classic er godjent for 30 hk og Viking Sport 40 hk. Det er Classic det er snakk om. Altså 30 hk maks. Sitér dette innlegget Link to post
Slip Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 (redigert) Jeg har Honda 25hk på min pioner 15, ypperlig det. Går veldig fint i plan med 4 voksne + 4 barn. Pluss at du får et veldig fint og behagelig lydnivå når du ligger i marsjfart på ca 20 knop. Båtens styrke er jo nettopp det at den kan ta mye lass. Har du ikke behov for så stor lastekapasitet, ville jeg tatt en annen båt. Den slår hardt i bølgene og det blir lett endel sprut ombord. Redigert 10.April.2010 av Slip (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Hadde 25hk Selva på min Pioner Maxi Gå for 40hk Sitér dette innlegget Link to post
withsmann Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 ville valgt 30hk fordi da går det an med litt folk oppi. er helt sikker på at det ikke går veldig fort og er veldig økonomisk med 6 voksne ombord uansett, men det går nok sikkert an. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.