jensemann2 Startet 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2010 Jeg har en slik fleksibel vanntank i forpiggen(100 liter). Jeg liker ikke disse flexi tankene, og har lyst på en fast tank der. Men det koster! En 170 liters profiltank fra plastinvent koster nesten 6000. Noen gode forslag til hvor få tak i billig tank? Trenger ikke være profiltank. Har også tenkt å bytte ut de gamle kobbertankene til diesel med skikkelig tank. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Hva er galt med flexitanker? Eg vurderer dette til vanntank dersom eg monterer baugpropell. Har idag støyp tank som en del av skroget... Sitér dette innlegget Link to post
Manzon Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Vet ikke prisen på dem, men tanker lager de iallefall. Er de samme som lager Pioner jollene også. http://www.cipax.no/web/Bojar_30-240_liter_2_1_2_1_1.aspx Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Sjekk vetus.no... eller via Univa.no er det vel kanskje. jeg kjøpte nylig en 215 liters dieselplasttank med koblingsett for vel 4200,- inkl frakt. selve tanken kostet under 3000,- Syntes dette var en god pris, og det har også andre tankmodeller både drivstoff, vann og septik. Fikk beskjed om inntil 16 dagers levering, tanken ankom på 14 dag. Godt fornøyd. Og nivå leses enkelt av visuelt på tanken (gjennomsiktig) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 (redigert) Ryddet opp under dørken på nybåten i fjor høst. Hev ut en rustfri tank som tok all plassen i midten og satte inn to tanker i mykplast på hver 70 liter. Disse ble plassert ut på siden for bedre vektfordeling. Fikk også supert lasterom i midten under luke på akterdekket. Slike tanker finnes i forskjellige størrelser og fasonger. Mine kostet noen hundrelapper pr. stk. Disse tankene har en hendig størrelse, har håndlokk og kan lett taes ut for rengjøring Redigert 8.Mars.2010 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Morten_L Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Disse så jo veldig greie ut, hvor får en kjøpt slike NilsPils? Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Har seilbåt som er 33 år gammel - og de fleksible vanntankene er helt ok. Ikke noe tegn til slittasje og de er nettopp blitt trykktestet. Jeg skal aldri ha annet i båten! Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Servicemannen Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Har en plast tank overs til forpigg montasje. Den er ca 110cm lang og er spissforma. Send meg IM vis du kan bruke den. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
NilsPils Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Disse så jo veldig greie ut, hvor får en kjøpt slike NilsPils? Disse tankene kjøpte jeg hos Aktivmarin på Lillestrøm. Tror nok de fleste båtbutikker har lignenede. Målene er ca. 30x40x60cm. Jeg synes dette er ideelt for vann. I stedet for stor tank med skvalpeskott har jeg to pallelkoblete. Tankene er festet med lastestropper (synes ikke på bildet) og kan veldig lett taes ut for rengjøring. I vinter har de stått halvfulle med vann (for ballast) og har frosset uten å ta skade. Har fått det veldig ryddig under akterdekket med dette. Har også lagt dørkeplater i kryssfiner og fått plass til portabel fryseboks. Kjekt å ha! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
dvil Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Hvis du skal gjøre det veldig billig kan du ta kontakt med en rørleggerbedrift. Det kastes gamle varmtvannsberedere i mengder. Noen er kanskje korrodert, men de fleste kastes pga. gåen varmekolbe. Men de tankene som er vist over her så jo veldig fine ut. Noe å vurdere for meg også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.