jensemann2 Startet 8.Mars.2010 Del på Facebook Startet 8.Mars.2010 Når jeg sjekker utenfor båten så er det en merkbar slakke i hylsa. Det er en hylse av typen der den siste delen av hylsa inn mot gearet består av en gummislange med pakkboks på. (Flexi-hylse?) Det er ingen lekkasje fra hylsa når båten ligger på vannet. Slakken på utsiden er likevel på ca 1mm sideveis. Er det akseptabelt, eller må jeg bytte noe lager inni der? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 8.Mars.2010 Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 Hvis du tenker på cutlesslageret på utsiden, så viul det alltid være en liten slakk i det. Vannet smører lageret under drift, og støtter opp. Vil si at det kommer an på hvor tjukk den akselen er før en kan si om lageret er kass eller ikke. 1 mm slakk på en 60 mm aksel er lite i forhold til 1 mm slakk på en 25 mm aksel Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
jensemann2 Svart 8.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 akselen er 25 mm:) Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 8.Mars.2010 Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 Vet ikke hva målet er på det lageret er når det er nytt, men fyk bort i en rekvisitabutikk som har slike lagere, og få målt det. Hvis det måler 25,5 mm, så ville jeg ha byttet det. Fort gjort å få ubalanse og vibrasjoner etter hvert når propellen gror til ned litt rur Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Capella Svart 8.Mars.2010 Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 Hei Jensemann2. Jeg har samme aksling dimensjon og ca samme "slakk" som det du beskriver. Har tatt dette opp med fagfolk som sier dette er normalt, og i mitt tilfelle fått beskjed om at dette ikke er noe å bekymre seg for. Dette er nå 8 år siden og det er ingen unormale viberasjoner. Vurderte å skifte nytt lager våren 2009, men fikk beskjed fra min gode hjelper som jeg vil påstå kan sitt fag, at dette var bortkastede penger og at det lageret som jeg har ville ennå holde mange år. Capella. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.