Jump to content

slakke i propellhylselager på seilbåt, hvor mye er akseptabelt?

jensemann2

Recommended Posts

Når jeg sjekker utenfor båten så er det en merkbar slakke i hylsa. Det er en hylse av typen der den siste delen av hylsa inn mot gearet består av en gummislange med pakkboks på. (Flexi-hylse?)

Det er ingen lekkasje fra hylsa når båten ligger på vannet. Slakken på utsiden er likevel på ca 1mm sideveis. Er det akseptabelt, eller må jeg bytte noe lager inni der?

Hei Jensemann2.

Jeg har samme aksling dimensjon og ca samme "slakk" som det du beskriver. Har tatt dette opp med fagfolk som sier dette er normalt, og i mitt tilfelle fått beskjed om at dette ikke er noe å bekymre seg for. Dette er nå 8 år siden og det er ingen unormale viberasjoner. Vurderte å skifte nytt lager våren 2009, men fikk beskjed fra min gode hjelper som jeg vil påstå kan sitt fag, at dette var bortkastede penger og at det lageret som jeg har ville ennå holde mange år.

Capella.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...