Ficher Startet 8.Mars.2010 Del på Facebook Startet 8.Mars.2010 (redigert) Hvilke oppdrag som kan komme i løpet av en vakt er umulig å vite, denne søndagen ble preget av store variasjoner fra en liten fritidsbåt til en hel ferge Kilde/mer info med bilde.... http://stavanger.rsrk.no/index.php?loggen Redigert 8.Mars.2010 av Ficher (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 8.Mars.2010 Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 Arti det bildet der da, er fristene å spørre hva fart båten gjør? Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 8.Mars.2010 Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 På flatt vann kreves nesten ingen ting. Men hadde det begynt å sjøe litt hadde det blitt værre vel Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
-morten- Svart 8.Mars.2010 Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 Det kreves sikkert ikke all verden i kraft for å slepe en båt i rolig sjø.. Jeg fikk øye på en tråler som lå å drev i Trondheimsleia tidligere i vinter her, og da kom Erik Bye å slepa denne båten, tråleren Kvalskjær http://skipsfoto.origo.no/-/image/show/766254_kvalskjaer det så rimelig snedig ut det også Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Hansi Svart 8.Mars.2010 Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 er fristene å spørre hva fart båten gjør? Kommer neppe i plan, eller ? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 8.Mars.2010 Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 Han som var fører er sjøspeider, og da er alt mulig... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
index Svart 8.Mars.2010 Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 Minner om da jeg forsøkte å slepe en westamaran som fikk motorstopp i Smedasundet i frisk vind i fjor. Så rimelig tåpelig ut det også... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Poseidon Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 RS RYFYLKE har jo motorkraft nok, med ca 700 HK. Men vannjet er ikke det helt riktige for å oppnå høy trekkraft "bollard pull" ved lav hastighet. Jeg mener at den er oppgitt til 1,8 tonn med dette vannjetaggregatet. En slepebåt, med 700 HK på en stor og langsomtgående propell vil ha ca 7 tonn - altså det 4-doble. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Terje Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Til sammenligning, har jeg selv ført Ryfylke. Ved 21 s/m, prøvde vi å slepe RS Bergen kreds, 0,9 knop fremdrift, tror den veier ca. 75 tonn. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.