Pelle Parafin Svart 9.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Hadde en gang en VP 2syl. 25 hk husker ikke betegnelsen på den,det er den verste motor jeg noensinne har hatt.Den var storforbruker av ventilstenger,noen andre som har hatt samme prob. med den typen motor? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Hva betyr "storforbruker" av ventilstenger egentlig? Hvis du måtte bytte disse flere ganger, så skjønner jeg jo problemet. Kan kanskje ha vært en MD11, men min utgave fungerte altså helt strålende. Poenget er at ingenting er helt svart/hvit i denne verden. Det finnes mange grånyanser også, slik du selv også er inne på i starten av tråden din Pelle Parafin Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 9.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Hva betyr "storforbruker" av ventilstenger egentlig? Hvis du måtte bytte disse flere ganger, så skjønner jeg jo problemet. Pelle Parafin Aner ikke hvor mange ventilstenger jeg skiftet,de knakk tvers av under gange.Det jeg fikk høre i ettertid,var at det var en serie de hadde dette problemet med. Den ene gangen måtte blokka av,det viste seg at den som ventilstanga sto i , var det slått et stykke av, så det ble en drittjobb.Glad jeg ble kvitt den motoren.Har også hørt andre som har vært veldig fornøyd med den typen,men den jeg hadde må ha vært en "mandagsmotor".Denne motoren hadde jeg i en Viksund 25 fot 75mod. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Aner ikke hvor mange ventilstenger jeg skiftet, Med slike gjentagende problemer kan det svare seg å skifte mekaniker. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 (redigert) Hadde en gang en VP 2syl. 25 hk husker ikke betegnelsen på den,det er den verste motor jeg noensinne har hatt.Den var storforbruker av ventilstenger,noen andre som har hatt samme prob. med den typen motor? Mener min far hadde problemer med ventilstengene på en 3 cylindret VP som sto i en 27 columbi. Tidlig på 70-tallet Det kokset på stengene, og ventilene lukket seg ikke helt. Feilkonstruksjon, et problem VP aldri tok innover seg. Redigert 9.Mars.2010 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Kjent problem både på MD11 2cyl. og MD17, 3cyl med ventilstengene. Ble vel bedre på D versjonen og de siste av C versjonen. Typisk VP egentlig, de trenger noen forsøk. Flotte moringer. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 9.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Kjent problem både på MD11 2cyl. og MD17, 3cyl med ventilstengene. Flotte moringer. Hva var årsaken til dette,vet du det? Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Det var et stykke av ventilstengene som kokset, og de gikk ikke helt tilbake i foringene da. Tror løsningen for min far ble at toppen ble modifisert slik at foringene kom "lengen inn". Med forbehold, det er ikke sikkert jeg har det rett for meg. Uansett ville VP aldri inrømme at det var noe galt. Fortærende.. Hva de har gjort i ettertid vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 (redigert) Yanmar er ikke alltid problemfri. Dette startet tråden med........ Ender opp med å beskrive feil på Volvo, igjen. Er det ingen flere som har feil med Yanmar? Har selv hatt både Volvo og nå Yanmar uten noen problemer. Redigert 10.Mars.2010 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 (redigert) Er det ingen flere som har feil med Yanmar? .... Da får vi sikkert lite å skrive om Har min andre Yanmar nå, som er tre år gammel, og en før den som ble kjøpt ny og solgt etter 7 år i 2007. Begge 100% feilfrie i min eiertid så langt. Kun kostnad til foreskrevet service, olje og filtere. Redigert 10.Mars.2010 av Tilde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 10.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 (redigert) Har min andre Yanmar nå, som er tre år gammel, og en før den som ble kjøpt ny og solgt etter 7 år i 2007. Begge 100% feilfrie i min eiertid så langt. Det som Igboat skriver i innlegg 11,var jeg ikke klar over.Har selv hatt Yanmar for mange år siden (82 mod) som gikk prikkfritt.Dette må jo selvfølgelig være en som var prod. i Japan.Hvis det er slik at motorer prod. i USA er av dårligere kvalitet,synes jeg det er merkelig at Yanmar kan godta dette, dette kan bli negativt for varemerket Yanmar. Alle nyere Yanmar motorer med A i betegnelsen er bygget i USA.. LHA,LPA osv.. Felles for de alle er at de også bruker kjølere med dårligere Legeringer,, derav SINK på nyere Yanmar(fra ca 2000 og oppover mener jeg).. Eldre Japansk bygde Yanmar uten A i betegnelsen har Kjølere i en meget Høy legering som ikke trenger sink. Og ja det har hvert mer prob med yankee boy symaskiner enn tidligere japanske Dette er ikke den beste reklame for Yanmar! Redigert 10.Mars.2010 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 Og ja det har hvert mer prob med yankee boy symaskiner enn tidligere japanske Meget mulig det, men jeg går nå inn i 7 sesong med 6LPA uten problemer så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 Da forventer jeg ingen problemer med min 6LY3-UTP. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Hulda Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 Det er gjort undersøkelser på at det er ca 50% av befolkningen som kan og forstår prosentregning. Det blir omtrent 1/3-del? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 På samme måte som i D-problemtråden, mener jeg det er uinteressant (men selvfølgelig hyggelig) informasjon å liste opp antall år uten problemer med en motor - det sier da ingenting om problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 Har VP selv,har tidligere hatt Yanmar som gikk prikkfritt, så lenge jeg hadde den,så jeg har ingen ting å utsette på de motorene.Det jeg vil frem til er at Yanmar er ikke alltid så problemfri, < SOM ENKELTE HER PÅ FORUMET VIL HA DET TIL.> Fine biler det, spesielt XC70. [/quote (Liker ikke Volvo biler) Blingser du litt mot meg her eller? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Pelle Parafin Svart 10.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 Blingser du litt mot meg her eller? Nei,for all del. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 (redigert) Hehe.... Kansje jeg har vært alltfor overbevisende om at Yanmar er BEST! VP er også gode maskiner, men har hørt og sett mye problemer med de.... Har hatt 3 yanmar uten noe problemer uten om normal slitasje... Min onkel har en NB marine 820 COMBI, der står en Yanmar på rundt 400 hk, er ikke helt sikker.. Den går som en klokke... 2002-05 mod? Men det finnes mange gode maskiner rundt i værden, men jeg sjøl liker Yanmar best, kan også være fordi jeg har skrudd på Yanmar siden jeg var 12, og kjenner disse motorene ut og inn (1978-2000 modellene) Men alle har sine favoritt motorer :flag: Redigert 10.Mars.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Flid Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 400 hk i en NB 820... Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 ...Har hatt 3 yanmar uten noe problemer ... kan også være fordi jeg har skrudd på Yanmar siden jeg var 12, .. :flag: .. hvorfor skrur man på motorer "uten noe problemer" ? Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 Har`n onkel skrøna litt i deg nå da.. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 Ikke begynn og kritiser no igjen.... Har skiftet matingspumpe, dieselpumpe, toppakning, filtre, overhalt girer og annet som kommer av normal slitasje.... Noen gang hatt en motor uten og skifte slitasjedeler?? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 400 hk i en NB 820... Eg skrev eg ikke var sikker.... Har ikke mye peiling på de båtene... Den går 28 knop, så har no en del hk. Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Amica Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 Hei. Selv om Yanmar stort sett er sikkerheten selv når det gjelder kvalitet, så kan det nok forekomme små overraskelser også på disse motorene. Har en 4LH-STE 2000 mod. der vi forrige sesong sleit litt med at vi mistet noe kjølevann. Jeg kunne se på utsiden av motorblokka og toppdeksel at kjølevann hadde kommet ut. Måtte til slutt få en person til å ligge nede i motorrommet for å observere mens Yanmar`n fikk absolutt fullt pådrag. Det viste seg at det lakk ut litt kjølevann fra en frostplugg på turboen. Er dette noe som andre har vært utsatt for, eller er det et engangstilfelle? Geir Sitér dette innlegget skipper på Amica Blogg Link to post
Gullfisk Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 .... Noen gang hatt en motor uten og skifte slitasjedeler?? 10hk SABB Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.