Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 (redigert) 22,5 er no ikke den største motoren jeg har sett i en snekke som f.eks Mange av Nidelv snekkene har en god del mere hestekrefter... Men mye av den grunnen til at jeg ville ha 22,5 hk, er fordet at då går den ikke mye saktere med mye last, er sterke samtidig så det ikke er for stor motor. Og jeg har masse gøyale prosjekter pågang. har også en liten flytebrygge med 3 krabbeskister rundt. Jeg fisker mye krabbe, og syntest ikke noe om og stappe skistene full i krabbe. Jeg vill att krabene skal få ha litt plass og gå på de og. Så har planer om og utvide flytebryggen, med store tanker på sidene. Då må jeg ha ilesteiner som må drages utover på kryss for og stramme opp bryggen. her har jeg bruk for en del hk for og kunne drage steinene. Det er selvfølgelig ikke bare derfor jeg vil ha mere hk. men er kjækt og ha til annet bruk og. Her er foresten noen bilder av flåten sann den er i dag: Dette er sannt som jeg liker og holde på med. Snekkring og fixing. Jeg prøver allt som kommer opp i hode på meg. Jeg har stort pågangs mot, og gir ikke opp så lett... er det noe jeg ikke klarer spør jeg andre, og prøver meg frem Redigert 13.Mars.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
index Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 22,5 hk i en snekke er da slett ikke mye! Jeg har 70hk i min, og synes ikke det er så voldsomt. Ville uansett ikke hatt under 50 i min båt. Nå er denne 27 fot og 3,6 tonn da, så det er litt mer enn Sjømannen din. Men litt krefter må man da ha, selv i en snekke... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Endelig en som har forstått dette her! Takk Hvilke motor har du? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
index Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Ford FSD. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Takk skal du ha!!! Støtter deg med diesel motor Som du ser mener vist de fleste at bensin er snekke motor. Men bensinen kan de ha for meg, her skal det kjøres på diesel Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Marexius Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 På jobben har vi en liten tre snekke med 10HK sabb, som nettopp har skiftet topp pga. sprekk, skiftet dynamo og glødeplugg, så det er nok en motor som må skiftes deler på den og innimellom skal eg si deg Eg har ein 8 hk sabb som eg ikkje heilt sikker på korti blir bygd, men siste var bygd i 1968 Eg har vertfall samme glødeplugg og samme topp.. viss du har skiftet topp pga sprekk har du nok hatt dårlig kjøling, for den tåler ein god del. så lenge du følger instruksene om vedligehold i sabb sin brukermanual så holder de sikkert til det ikkje lenger er olje i verden. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Heller ikke en Sabb er udødelig nei! Og en av de største svakhetene er nettopp at toppen sprekker, særlig på sjøvannskjølte versjoner. På grunn av relativt stor eksosport er kjølekanalene i toppen ganske trange, og kan tette seg om det blir for mye rust inni der. Jeg så for noen år siden en topp som hadde blitt rengjort (heldigvis før den sprakk), og rusten som ble staket ut fylte en hel kaffekopp! Og blir det for varmt, sprekker toppen mellom ventilene. Det anbefales at man med noen års mellomrom tar av toppen og staker godt ut av kjølekanalene med skrujern, streng og hva man ellers klarer å komme til med. Stak også opp utløp fra blokka og innløp til potta, så blir det bra! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.